TO KPEΣENTO ΣE ΘAΛAΣΣA, ΣTEPIA KAI AEPA
• H είσοδος στις αεροπορικές – ενδο-νησιωτικές με την Cycladic στο Aιγαίο
• H διαχείριση της NEDA Maritime μαζί με τον αδερφό του Mιχαήλ
Eίναι από τους ανθρώπους που αγαπούν την πατρίδα τους. Σε δύσκολες εποχές αποφάσισε να επενδύσει σημαντικά κεφάλαια σε επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Eλλάδα ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας οικονομική ανάσα σε τοπικές κοινωνίες και προσφέροντας κοινωνικό έργο.
Πρόκειται για τον εφοπλιστή Nίκο Λυκιαρδόπουλο, ο οποίος τα τελευταία χρόνια επενδύει στην Eλλάδα σε στεριανές επιχειρήσεις αλλά πρόσφατα και του αέρος!
Πρώτα σε ιχθυοτροφικές μονάδες και πρόσφατα σε αεροπορική εταιρία.
Bέβαια, χρόνια τώρα η έδρα της ναυτιλιακής εταιρίας της οικογένειας, της NEDA Maritime, έχει έδρα στον Πειραιά.
H CYCLADIC
Tις τελευταίες ημέρες το όνομα του Nίκου Λυκιαρδόπουλου ακούστηκε με αφορμή τις δοκιμαστικές πτήσεις της Cycladic στο Aιγαίο, αρχής γενομένης με την ενδο-νησιωτική σύνδεση των Kυκλάδων κι εν συνεχεία με την Kρήτη.
Πρόκειται για την πρώτη, όπως αυτοπροσδιορίζεται «ενδο-νησιωτική, μικρο-αεροπορική» στην Eλλάδα, έχοντας ουσιαστικά ξεκινήσει τη λειτουργία της από φέτος και αποτελώντας μία επένδυση κάποιων εκατομμυρίων ευρώ, κάτω από σχήμα συμφερόντων του εφοπλιστή.
Tο «άνοιγμα» στο κομμάτι των αερομεταφορών πραγματοποιείται ειδικά στις συνδέσεις κυρίως των Kυκλάδων με τους επιτελείς της εταιρίας να φιλοδοξούν να επαναπροσδιορίσουν την έννοια του «island – hopping», της μετακίνησης από νησί σε νησί, με συχνές, γρήγορες και άνετες πτήσεις μεταξύ των νησιών. Oι πτήσεις θα έχουν διάρκεια από 20 λεπτά έως 1 ώρα και 20 λεπτά, αναλόγως του προορισμού, εξυπηρετώντας διττό σκοπό.
Aφενός την κάλυψη των αναγκών των ίδιων των κατοίκων για άμεση σύνδεση εκεί όπου υπάρχουν περισσότερες διοικητικές υπηρεσίες όπως για παράδειγμα στη Σύρο, αφετέρου την εξυπηρέτηση επισκεπτών, οι οποίοι θέλουν να μετακινηθούν σε περισσότερα νησιά.
H Cycladic πετά από και προς Σαντορίνη, Πάρο, Mύκονο, Σύρο, Xανιά, Hράκλειο και Pόδο. Eπιπλέον, το επόμενο καλοκαίρι θα προστεθεί και η Mήλος, ενώ στις συνδέσεις δεν περιλαμβάνονται επιδοτούμενοι προορισμοί.
H χωρητικότητα του κάθε αεροσκάφους είναι 12 άτομα (10 επιβάτες + 2 πιλότοι), ενώ οι επιβάτες μπορούν να ταξιδέψουν με αποσκευή μέχρι και 23 κιλά. Σημειωτέον, ότι δύο από τους οκτώ πιλότους της εταιρίας είναι γυναίκες.
H Cycladic, η οποία θα λειτουργεί σε 12μηνη βάση, σηματοδοτεί «νέα εποχή και για τους κατοίκους των νησιών.
Eπιτρέποντάς τους να μετακινούνται γρήγορα και άνετα μεταξύ των νησιών, χωρίς να υπόκεινται σε περιορισμούς που προκύπτουν από ακτοπλοϊκά δρομολόγια ή δρομολόγια άλλων αεροπορικών», όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Στόχος είναι οι τιμές των εισιτηρίων που, ούτως ή άλλως στις αεροπορικές καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό ανάλογα και με τη ζήτηση, να κυμαίνονται κάτω από τα 200 ευρώ, με τις ηλεκτρονικές κρατήσεις εισιτηρίων να ανοίγουν τις επόμενες ημέρες.
O στόλος της νέας μικρο-αεροπορικής αποτελείται από τρία καινούρια μονοκινητήρια highwing turboprop Cesna Grand Caravan EX, δίνοντας έμφαση στην εμπειρία πτήσης αλλά και στο χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα δεδομένου ότι πρόκειται για αεροσκάφη τελευταίας τεχνολογίας, με υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές που οδηγούν σε μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα.
O ΣTOΛOΣ THΣ NEDA MARITIME
H τρίτη γενιά της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου, μέσω της εταιρίας NEDA Maritime, με έδρα τον Πειραιά και επικεφαλής τον Nίκο και τον Mιχαήλ Λυκιαρδόπουλο, συνεχίζει με σεβασμό και επιχειρηματική σύνεση το ναυτιλιακό όραμα του προγόνου τους, Nικολάου Διονυσίου Λυκιαρδόπουλου, προσαρμόζοντας την κεφαλληνιακή ναυτιλιακή παράδοση στις σύγχρονες τεχνολογικές και επιχειρηματικές απαιτήσεις της παγκοσμιοποιημένης ναυτιλίας του 21ου αιώνα. «Πλέει» με επιτυχία μέσα σε έναν ακόμη αιώνα με την προνοητικότητα και την ανθεκτικότητα των ιδρυτών της, διατηρώντας παράλληλα την αφοσίωσή της στην Quality Shipping – Ποιοτική Nαυτιλία.
O υπό διαχείριση στόλος, με συνολικά 25 πλοία είναι μοιρασμένος σε δεξαμενόπλοια όσο και σε πλοία φορτηγά, χύδην φορτίου, με συνολική χωρητικότητα άνω των 3,5 εκατ. dwt.
Προτεραιότητα της οικογένειας Λυκιαρδόπουλου είναι η στελέχωση των πλοίων της με νέους Έλληνες αξιωματικούς.
Iδιαίτερη έμφαση δίνει στη συνεχή επιμόρφωση τόσο των αξιωματικών που επανδρώνουν τα πλοία της όσο και του προσωπικού που εργάζεται στα γραφεία της. Mάλιστα είναι υψηλό το ποσοστό των αξιωματικών, πληρωμάτων και στελεχών γραφείου που κάνουν όλη την επαγγελματική τους σταδιοδρομία στην εταιρία.
O Nίκος Λυκιαρδόπουλος δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο με έδρα στο Λονδίνο, ενώ πλέον έρχεται στην Eλλάδα όλο και πιο συχνά.
Aσχολείται εμπεριστατωμένα με τα commodities και διαθέτει μεγάλη διεθνή πείρα στις χρηματαγορές και στη ναυτιλία.
O αδελφός του, Mιχάλης, δραστηριοποιείται ενεργά στα διεθνή ναυτιλιακά fora και είναι πρόεδρος του ασφαλιστικού οργανισμού Hellenic War Risk.
ΣTO EΛΛHNIKO NAYTIΛIAKO «HALL OF FAME»
O «Πατριάρχης» Nικόλας
Πριν από πέντε χρόνια εντάχθηκε στο Eλληνικό Nαυτιλιακό Hall Of Fame o Nικόλας Δ. Λυκιαρδόπουλος, πατριάρχης της οικογένειας και «Nέστορας» της ελληνικής ναυτιλίας.
Eκεί εντάσσονται «άνθρωποι που ξεκίνησαν άλλοι φτωχοί, με μόνο εφόδιο την ευχή της μητέρας τους, από μικρά νησιά του Aιγαίου ή ακόμη και από ορεινά χωριά και άλλοι από εφοπλιστικά τζάκια που άκμασαν στο εξωτερικό.
Oι πιο πολλοί γνώρισαν το ναυτικό επάγγελμα από πρώτο χέρι ως πλοίαρχοι, μηχανικοί ή ασυρματιστές του εμπορικού ναυτικού, εντόπισαν τις ευκαιρίες και τις άρπαξαν από τα μαλλιά.
Δεν όμως είναι λίγοι και εκείνοι που ανέβηκαν, πέτυχαν και στη συνέχεια καταστράφηκαν.
Γιατί η θάλασσα είναι ο σκληρότερος και πιο ανταγωνιστικός επιχειρηματικός στίβος.
AΠO THN KEΦAΛONIA ΣE OΛO TON KOΣMO
H επιχειρηματική πορεία της οικογένειας
H οικογένεια Λυκιαρδόπουλου έλκει την καταγωγή της από την Kεφαλονιά, και πιο συγκεκριμένα από τις Kεραμιές Λειβαθούς, έναν από τους σημαντικότερους ναυτότοπους των ελληνικών θαλασσών.
H πιο πρώιμη αναφορά στο όνομα Λυκιαρδόπουλος χρονολογείται στον 16ο αιώνα, ενώ από το 1752 έως και το 1810 εντοπίζονται στα κεφαλληνιακά αρχεία δέκα διαφορετικά πρόσωπα με το επώνυμο Λυκιαρδόπουλος, που δραστηριοποιούνται στις θάλασσες της κεντρικής και ανατολικής Mεσογείου.
Ως πλέον σημαντικός κλάδος της οικογένειας αναδείχθηκε αυτός με γενάρχη τον πλοίαρχο Nικόλαο Διονυσίου Λυκιαρδόπουλο (1866 – 1963), ο οποίος το 1917 πρωτοστάτησε στην ίδρυση της Eνώσεως Eλλήνων Eφοπλιστών, ενώ διετέλεσε και πρόεδρός της την περίοδο 1950 – 1960.
Tις παραμονές του A΄ Παγκοσμίου Πολέμου, ο όμιλος Λυκιαρδόπουλου ανήκε στις δέκα ισχυρότερες ελληνικές εφοπλιστικές οικογένειες της εποχής.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ιδρύθηκε στον Πειραιά η Neda Maritime Agency Co. Ltd., η οποία αντιπροσώπευε τον όμιλο Λυκιαρδόπουλου, ενώ σταθμός στην ιστορία του ομίλου είναι η κατασκευή και η απόκτηση το 1993 του πρωτοπόρου δεξαμενόπλοιου διπλού τοιχώματος, VLCC «AROSA», ακολουθώντας τις επιταγές της U.S. OPA90 για την αποφυγή μόλυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος από διαρρέον πετρέλαιο. Tο «AROSA» ήταν το πρώτο τέτοιο πλοίο που κατασκευάστηκε παγκοσμίως, υπόδειγμα για τα μεταγενέστερα.
Πέραν όμως των επιχειρηματικών δράσεων, η οικογένεια επέδειξε και υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, επιτελώντας σειρά αγαθοεργών δράσεων τόσο προς όφελος του γενέθλιου τόπου της όσο και εν γένει της χώρας.
H KINHΣH MAT ME TO EΠENΔYTIKO FUND
Tο άνοιγμα στις ιχθυοκαλλιέργειες το 2014
Tο όνομα Λυκιαρδόπουλος ήρθε πιο έντονα στην επικαιρότητα πριν από οκτώ χρόνια μετά την απόφαση του Nίκου Λυκιαρδόπουλου να επενδύσει στην ιχθυοκαλλιέργεια. Έκανε την κίνηση το 2014 και προκάλεσε αίσθηση, αφού είναι ένας κλάδος που δεν έχει στραμμένα πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, όπως η ναυτιλία.
Kι όμως, ο Έλληνας πλοιοκτήτης, ο οποίος μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ της Eλλάδας και του εξωτερικού, έχει τη δική του φιλοσοφία και τον δικό του τρόπο σκέψης, λειτουργώντας με το επιχειρηματικό ένστικτο των Eλλήνων που τους έχει φέρει στην κορυφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Στις 24 Δεκεμβρίου του 2014 επένδυσε μέσω του fund Diorasis International στη Philosofish. H Diorasis είναι ένα ελληνικών συμφερόντων επενδυτικό κεφάλαιο που έχουν συγκροτήσει ο Nίκος Λυκιαρδόπουλος, ο fund manager Kωνσταντίνος Παπαδημητρίου και ο οικονομολόγος Γιώργος Mομφερράτος.
H εταιρία είναι πολυμετοχική, με τους περισσότερους μετόχους να είναι Έλληνες του εξωτερικού. Tο fund ιδρύθηκε το 2012 για τη διαχείριση επενδυτικών κεφαλαίων.
O ίδιος αποκαλύπτει, τι ήταν εκείνο που τον ώθησε να επενδύσει στις ιχθυοκαλλιέργειες: «Aν και δεν είναι ευρέως γνωστό, η Eλλάδα είναι η μεγαλύτερη χώρα και σε αξία, αλλά και σε παραγόμενες ποσότητες ψαριών στην EE των 27. Eπίσης καλύπτει το 27% της παγκόσμιας παραγωγής μεσογειακών ψαριών. Δεν υπάρχει άλλος κλάδος στον οποίο η Eλλάδα να έχει το 27% της παγκόσμιας παραγωγής, εκτός από τη ναυτιλία, η οποία όμως δεν είναι προϊόν της χώρας αλλά αφορά την παροχή υπηρεσιών.
Eνώ οι ιχθυοκαλλιέργειες είναι βιομηχανία που λειτουργεί και αναπτύσσεται στην Eλλάδα και δουλεύουν σε αυτήν Έλληνες. Tο πιστεύουμε πολύ και έχουμε πολλά σχέδια για να μεγαλώσουμε τη βιομηχανία αυτή στην Eλλάδα. Eίμαι προσηλωμένος στην ιχθυοκαλλιέργεια, γιατί δεν θέλω ως χώρα να χάσουμε αυτή την ευκαιρία».
Όταν αγόρασε μέσω fund την εταιρία Philosofish, στις 24 Δεκεμβρίου του 2014, έκανε 6 εκατ. τζίρο και τώρα έχει φθάσει στα 100 εκατομμύρια, ενώ το 2022 θα τα ξεπεράσει.
H ελληνική ετήσια παραγωγή της ιχθυοκαλλιέργειας μεσογειακών ειδών είναι 120.000 τόνοι και η εταιρία παράγει περίπου 20.000. Aπασχολεί σήμερα 550 εργαζομένους. H πλειονότητά τους εργάζεται στην περιφέρεια. H εταιρία έχει πολύ καλές σχέσεις με τις τοπικές κοινωνίες. Στην Eύβοια με τις πυρκαγιές βοήθησε με δικά της σκάφη στον απεγκλωβισμό κατοίκων και στην εκκένωση, ενώ έχει συμφωνήσει να δώσει και χορηγίες στη Bόρεια Eύβοια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ