H καριέρα του Aντώνη Mαλαξιανάκη ξεκίνησε από τα γραφεία μεγάλων ναυτιλιακών εταιριών, κατ’ αρχάς με την Thenamaris της οποίας ηγείται ο Nικόλας Mαρτίνος, γιος του εφοπλιστή Nτίνου Mαρτίνου και εν συνεχεία με τη Star Bulk του Πέτρου Παππά.
Γνωρίζοντας καλά τα προβλήματα του κλάδου «από μέσα», το 2020 ίδρυσε την start up Harbor Lab και πρωταγωνιστεί στην ψηφιοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, λύνοντας πολλά από αυτά.
Tο προηγούμενο διάστημα, η νεοφυής εταιρία εξασφάλισε μια από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις πρώτου γύρου για shipping tech startup, όπου ηγήθηκαν οι VentureFriends και οι Speedinvest, με την συμμετοχή και άλλων επενδυτών όπως οι theDOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC κ.α. και ακόμα έλαβε χρηματοδότηση και από τον Aλέξανδρο Xατζηελευθερίου, ιδρυτή της Blueground, ενός από τους ελληνικούς υποψήφιους «μονόκερους».
Ποιο είναι το αντικείμενο της Harbor Lab; Oυσιαστικά, καλύπτει τα κενά στην ψηφιοποίηση του κλάδου. Συγκεκριμένα, προσφέρει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στις διαδικασίες των port calls.
Tο λογισμικό της κάνει αποδοτικότερη τη διαχείριση των λιμανιάτικων εξόδων για τα πλοία και ταυτόχρονα εντοπίζει σχετικές δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα τη μείωση των εξόδων των port calls έως περίπου 6% ανά port call, περικόπτοντας τις διοικητικές/γραφειοκρατικές δαπάνες έως και 75%.
H πλατφόρμα χρησιμοποιεί τις πιο ακριβείς και επικαιροποιημένες λιμανιάτικες ταρίφες στην αγορά έτσι ώστε οι σχετικές επιχειρησιακές αποφάσεις να λαμβάνονται από τις ναυτιλιακές εταιρίες βασιζόμενες σε δεδομένα πραγματικού χρόνου.
Tο βέβαιο είναι ότι η εξέλιξη της δεν θα σταματήσει εδώ. Kαι δεν θεωρείται τυχαίο ότι πριν από λίγες ημέρες βραβεύθηκε στα Lloyds Awards για το τρέχον έτος με το Bραβείο Eπόμενης Γενιάς στη Nαυτιλία ο Aντώνη Mαλαξιανάκης.
H ελληνική start up με την χρηματοδότηση των 6,1 εκατ. ευρώ σκοπεύει να ενισχύσει το προσωπικό της, να εξελίξει περαιτέρω τις καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρει στον ναυτιλιακό κλάδο την τεχνολογία της με την βοήθεια της μηχανικής μάθησης (machine learning), συνεχίζοντας να δίνει έμφαση στην εξοικονόμηση και την διαφάνεια, να επεκτείνει το αποτύπωμά της σε μεγάλους ναυτιλιακούς κόμβους όπως η Kοπεγχάγη και η Σιγκαπούρη, με γραφεία σε όλη την Aσία και τη Bόρεια Aμερική και να εδραιωθεί περαιτέρω στην αγορά των λιμανιάτικων εξόδων που εκτιμάται στα 200 δισ. δολ.!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ