Η Ελληνική Ναυτιλία αποτελεί την «Αχίλλειο πτέρνα» της Κυβέρνησης Παπαδήμου ενώ παράλληλα είναι και ένα τεστ αντοχής, με τα τρία κόμματα που την απαρτίζουν να συγκρούονται με σκοπό την επανασύσταση του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Η Ελληνική Σημαία δείχνει να «βουλιάζει» αφού οι Έλληνες εφοπλιστές αλλάζουν νηολόγιο κάτω από την πίεση ενός μπαράζ κυβερνητικών επιθέσεων σε έναν από τους δύο πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.
Μετά την απόφαση του τέως πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου να καταργήσει το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων μέσα σε 22 μήνες έχει αλλάξει τέσσερις φορές το διοικητικό πλαίσιο της ναυτιλίας δημιουργώντας μία καθόλου ευχάριστη ατμόσφαιρα στις σχέσεις κυβέρνησης –εφοπλισμού.
Αν και οι Έλληνες βρίσκονται στην πρώτη θέση διεθνώς με μερίδιο 8,70% του παγκοσμίου στόλου σε αριθμό πλοίων και 13,50% σε χωρητικότητα, με την ναυτιλία να είναι 140 δισ. ευρώ συνάλλαγμα την τελευταία 10ετία, ο κλάδος έμεινε χωρίς υπουργείο.
Ελληνική Σημαία – Αριθμός Πλοίων (Πλοία 1.000 dwt και άνω)
2009 1.121
2010 969 Διαφορά 2009/10 : -152
2011 917 Διαφορά 2010/11: -52
Απώλειες 2009/2011: -204
Οι απώλειες του ελληνόκτητου στόλου στο ανωτέρω χρονικό διάστημα είναι εξαιρετικά μεγάλες (18,2%) και τα αίτια τους θα πρέπει να προβληματίσουν τις αρμόδιες αρχές διότι προοιωνίζουν σημαντική πτώση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής σημαίας.