Στο απόγειό της βρίσκεται η αγορά των LNG Carriers, την ώρα μάλιστα που οι υπόλοιποι κλάδοι της ναυτιλίας βρίσκονται στη μέγγενη της κρίσης.
Το γεγονός αυτό αντανακλάται από τον αριθμό των πλοίων αυτού του τύπου που έχουν παραγγελθεί μέσα στο έτος.
Μέχρι τώρα έχουν παραγγελθεί, 64 νέα πλοία. Για ακόμη μια φορά τα σκήπτρα της πρωτιάς κρατούν οι Έλληνες εφοπλιστές με 29 νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς αερίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO.
Αλλά και οι ναύλοι έχουν εκτοξευτεί και έχουν φτάσει σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και 300% επάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Το σύνολο των παραγγελιών φέτος περιλαμβάνει και δύο πλωτές εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης LNG (FPSO). Επίσης υπεγράφη το πρώτο συμβόλαιο για πλωτή εγκατάσταση υγροποίησης αερίου, καθώς και πέντε πλωτές εγκαταστάσεις αποθήκευσης επαναεριοποίησης (FSRUs).
Η συντριπτική πλειονότητα των νέων παραγγελιών αφορά LNG Carriers χωρητικότητας 155.000 μέχρι 175.000 cbm. Οι περισσότερες από τις νέες ναυπηγήσεις LNGC, που έχουν υπογραφεί με κορεάτικα ναυπηγεία, ανέρχονται στην τιμή των 200 εκατ. δολαρίων, ενώ τα FSRUs κοστίζουν περίπου 250 εκατ. δολάρια.
Το βιβλίο παραγγελιών για το 2011 χαρακτηρίζεται από την ισχυρή παρουσία ανεξάρτητων πλοιοκτητών με πρώτους τους Ελληνες που έχουν καταθέσει 29 παραγγελίες. Πλοιοκτήτες από τη Βόρεια Ευρώπη και τη Σκανδιναβία έχουν παραγγείλει 23 πλοία αυτού του τύπου, ενώ από τις ΗΠΑ προέρχονται ακόμα πέντε.
Ακόμα ένα δείγμα της θετικής πορείας των LNG Carriers είναι η πορεία των ναύλων, η οποία έχει αυξηθεί ραγδαία από πέρσι. Τους τελευταίους μήνες οι ναυλωτές δεσμεύουν σύγχρονα πλοία για περιόδους δύο με τέσσερα χρόνια έναντι 120.000 με 140.000 δολάρια την ημέρα.