Θανάσιμο συνδυασμό φαίνεται πως αποτελεί για τη ναυτιλία η κρίση χρέους στην ευρωζώνη –η οποία βαθαίνει συνεχώς- και οι συνεχιζόμενες πιέσεις που δέχονται οι ναύλοι.
Σημαντική πληγή οι τράπεζες λόγω της αδυναμίας που επιδεικνύουν για την έκδοση δανείων προς τη ναυτιλία ενώ όπως όλα δείχνουν, οι πρώτοι μήνες του νέου έτους θα δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο.
Η ναυτιλιακή κρίση της υπερπροσφοράς πλοίων και των χαμηλών ναύλων συναντάται με την κρίση χρέους της ευρωζώνης η οποία πιέζει τις τράπεζες για εξεύρεση κεφαλαίων και αναδιάρθρωση των χαρτοφυλακίων τους, προσθέτει.
Οι μεγάλες τράπεζες με παράδοση στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση όλο και μειώνουν την συμμετοχή τους στην ναυτιλία στην προσπάθεια τους να αντεπεξέλθουν στην ευρωπαϊκή κρίση χρέους. Από την άλλη η ανάγκη χρηματοδότησης των ναυτιλιακών εταιριών είναι ιδιαίτερα μεγάλη καθώς τα έσοδα τους είναι μειωμένα λόγω των χαμηλών ναύλων.
Είναι γεγονός ότι οι ελληνικές, οι γερμανικές και τελευταία και οι γαλλικές τράπεζες αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Οι Γαλλικές BNP Paribas Societe Generale και Credit Agricole όχι μόνο σταμάτησαν τις πιστώσεις αλλά κλείνουν τις μονάδες που ασχολούνται με το Shipping, ενώ οι δύο πρώτες σχεδιάζουν να πουλήσουν στοιχεία ενεργητικού 300 δισ. δολ. συμπεριλαμβανομένων και των δανείων της ναυτιλίας.
Υπολογίζεται ότι το παγκόσμιο δανειακό χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας ξεπερνά τα 460 δισ. δολ. εκ των οποίων τα 229,6 δισ. δολ. ανήκουν στα δέκα μεγαλύτερα τραπεζικά δανειακά χαρτοφυλάκια, σύμφωνα με την Petrofin. Η συντριπτική πλειονότητατων δανείων ανήκει σε ευρωπαϊκές τράπεζες, ενώ περίπου 10% αυτού ανήκει σε κινεζικές και κορεατικές τράπεζες και πιστωτικούς φορείς. Αντιστοίχως οι δανειακές υποχρεώσεις των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών υπερβαίνουν τα 60 δισ. δολ. εκ των οποίων τα 15 δισ. δολ. αφορούν ελληνικές τράπεζες.