Σε τρικυμία φαίνεται πως έχει μπει η Ελληνική Ακτοπλοΐα, με τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Άδωνι Γεωργιάδη, να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.
«Ως υπουργείο ολοκληρώσαμε το πόρισμα για την ακτοπλοΐα έχει κατατεθεί στους ανωτέρους μας για να λάβουν γνώση» τόνισε ο Αδ.Γεωργιάδης.
Σύμφωνα με το πόρισμα του αρμόδιου υφυπουργού, η ακτοπλοΐα γονατίζει από την έλλειψη ρευστότητας «Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι η ρευστότητα και τα καύσιμα. Παρακολουθούμε με αγωνία το νέο ράλι τιμών εξαιτίας των γεγονότων στον Κόλπο. Εάν έχουμε κάποια δραματική αλλαγή τιμών προς τα πάνω τότε θα υπάρχει μεγάλη αστάθεια. Μελετάμε τρόπους για να παρέμβουμε ως προμηθείς.
-Πρέπει να λάβουμε εγκαίρως προστατευτικά μέτρα για να αποφύγει η κυβέρνηση το ενδεχόμενο να διορθώσει μία ζημιά εκ των υστέρων. Γιατί εάν μία εταιρεία δεν θα έχει ρευστό να πάρει καύσιμα. Θα σταματήσει τα δρομολόγια και θα πρέπει το κράτος να βρει καράβια.
-Το Ιράν είναι το μόνο κράτος που δίνουν στα Ελληνικά Πετρέλαια καύσιμα με πίστωση. Τα οποία ΕΛ.ΠΕ έχουν και αυτά πρόβλημα ρευστότητας λόγω της επένδυσης στην Ελευσίνα».
Που βρίσκεται η λύση
“Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν είναι:
1)Μείωση ΦΠΑ στα εισιτήρια και στο ξενοδοχειακό κομμάτι και τις μεταφορές.
2) Παρέμβαση του κράτος ώστε να μπορούν να αγοράζουν καύσιμα εταιρείες με εγγύηση το 50% των χρημάτων από τις άγονες γραμμές.
Το κράτος μπορεί να παρέμβει και στις τράπεζες τις οποίες τις χρηματοδοτεί και στα ΕΛΠΕ”.