Σε δύο κομμάτια κόπηκε το πλοίο Rena, το οποίο προσάραξε πριν από τρεις μήνες σε ύφαλο στη Νέα Ζηλανδία, όταν την νύχτα χτυπήθηκε από κύματα έξι μέτρων, σύμφωνα με αξιωματούχο.
Το τμήμα της πρύμνης του πλοίου 47.230 τόνων απέχει πλέον σχεδόν 30 μέτρα από αυτό της πλώρης, που παραμένει στον ύφαλο, 22 χλμ. ανοικτά της πόλης Ταουράνγκα, στις ανατολικές ακτές της Νέας Ζηλανδίας, όπου προσάραξε την 5η Οκτωβρίου.
«Υπήρξε σημαντική αλλαγή στην κατάσταση του Rena κατά στην διάρκεια της νύχτας (. . . .) το πλοίο χωρίστηκε σε δύο κομμάτια τα οποία απέχουν μεταξύ τους πλέον 20-30 μέτρα», ανέφερε ο εκπρόσωπος των αρχών Ρος Χέντερσον.
«Το μπροστινό τμήμα του πλοίου βρίσκεται στο αρχικό σημείο στον ύφαλο ενώ το τμήμα της πλώρης έχει αποκοπεί και μετακινείται, αλλά είναι ακόμα πάνω στον ύφαλο».
Ο Χέντερσον ανέφερε ότι το πλοίο, μήκους 236 μέτρων, χτυπήθηκε από την σφοδρή θαλασσοταραχή και πρόσθεσε ότι οι καιρικές συνθήκες θα παραμείνουν άσχημες για τις επόμενες τρεις ως τέσσερις ημέρες.
Οι αρχές ανέφεραν ότι υπάρχει σημαντική μόλυνση από εμπορευματοκιβώτια και συντρίμμια, κάτι που μπορεί να τις ωθήσει να επεκτείνουν την περιοχή στην οποία έχουν απαγορεύσει τη ναυσιπλοΐα.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος», την Παρασκευή οι αρχές ανακοίνωσαν ότι 881 εμπορευματοκιβώτια βρίσκονταν ακόμη στο πλοίο ενώ είχαν απομακρυνθεί 389 και περίπου 98 χάθηκαν ή έπεσαν στα νερά. Συνεργεία άδειασαν πάνω από 1.000 τόννους καυσίμου από το πλοίο, ωστόσο διέρρευσαν 360 τόννοι αργού. Στο πλοίο εξακολουθεί να βρίσκεται μια ποσότητα καυσίμου που τα συνεργεία δεν μπορούν να φθάσουν.
Οι αρχές κινητοποίησαν μια ειδική ομάδα για να αντιμετωπιστεί η πιθανή μόλυνση από εναπομείναντα καύσιμα του πλοίου.
Ο πλοίαρχος και ο πλοηγός, και οι δύο υπήκοοι Φιλιππίνων, κατηγορούνται ότι έπλεαν με επικίνδυνο τρόπο και ότι προκάλεσαν την έκλυση τοξικών ουσιών. Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν επισύρουν την επιβολή προστίμων 300.000 δολαρίων ή ως και επτά χρόνια φυλάκισης. Αναμένεται να εμφανιστούν ξανά στο δικαστήριο τον επόμενο μήνα.
Το πλοίο ανήκει στην Daina Shipping, θυγατρική της Costamare Inc., μιας ελληνικής εταιρίας, και είχε υπενοικιαστεί στην Mediterranean Shipping.