Δυναμική είσοδο στον τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης επιχειρούν αρκετές κινεζικές τράπεζες όπως και τράπεζες από χώρες της Άπω Ανατολής. Ειδικότερα, κινεζικές τράπεζες, όπως οι Bank of China, Export-Import Bank of China, China Construction Bank, Bank of Communications και China Development Bank, φαίνεται ότι έχουν δημιουργήσει ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια προσδοκώντας να αποκτήσουν μερίδιο στον συγκεκριμένο τραπεζικό κλάδο.
Η είσοδος των κινεζικών τραπεζών στην αγορά χρηματοδότησης των ναυτιλιακών εταιρειών, κατά την άποψη ειδικών, δημιουργεί για τους πλοιοκτήτες εναλλακτική πηγή άντλησης κεφαλαίων με όρους, ίσως και ευνοϊκότερους από αυτούς που προσφέρουν οι μέχρι σήμερα παραδοσιακές τράπεζες που διαθέτουν ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια.
Το παγκόσμιο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Petrofin Research ανέρχεται σε 500 δισ δολάρια. Μάλιστα το 2010 το παγκόσμιο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο εμφάνισε αύξηση κατά 3,1% σε σχέση με το 2009 που παρουσίασε μείωση της τάξης του 5,7%.
Μεταξύ των 40 σημαντικότερων τραπεζών που χρηματοδοτούν τη ναυτιλία, σύμφωνα με στοιχεία τις ίδιας έρευνας, το 87% είναι ευρωπαϊκές ενώ οι 29 από τις 40 τράπεζες ελέγχουν το 61% των κεφαλαίων ήτοι 275 δις δολάρια. Επίσης, οι εκπρόσωποι των 40 τραπεζών δεν ανησυχούν, προς το παρόν, από τη είσοδο στην αγορά χρηματοδότησης της ναυτιλίας και κινεζικών τραπεζών.
Στην παρούσα χρονική στιγμή, οι Ελληνες εφοπλιστές «χτίζουν» σε κινεζικά ναυπηγεία 325 πλοία από τα 822 που κατασκευάζουν, συνολικά, σε διάφορες ναυπηγικές μονάδες διεθνώς. Από τα 325 που κατασκευάζονται στις κινεζικές «γιάρδες» τα 235 είναι φορτηγά συνολικής χωρητικότητας 21,1 εκατ. τόνων dwt, τα 28 είναι δεξαμενόπλοια και τα υπόλοιπα 62 είναι πλοία διαφόρων άλλων τύπων.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα έχει δεσμευτεί να ιδρύσει ένα ελληνο-κινεζικό αναπτυξιακό ταμείο με 5 δισ. δολάρια προκειμένου να προσφέρει χρηματοοικονομική υποστήριξη στους έλληνες εφοπλιστές που κατασκευάζουν τα καράβια τους στην Κίνα