Στην προηγμένη τεχνολογία και σε πλοία μεγαλύτερης αξίας ποντάρουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες στοιχηματίζοντας μάλιστα στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG Carriers).
Δεν είναι λίγες οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που κάνουν στροφή στις παραγγελίες ναυπήγησης νέων πλοίων αν και υπάρχει επιφύλαξη λόγω των υψηλών τιμών κατασκευής των συγκεκριμένων πλοίων και η έλλειψη ακόμη τεχνικής γνώσης.
Στη μελέτη του για τις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων το 2011 από πλευράς ελληνικού εφοπλισμού, επικεφαλής του τμήματος ναυπηγήσεων του ναυλομεσιτικού οίκους «G. Moundreas», Γιώργος Μπάνος, σημειώνει ότι η τριετής παγκόσμια οικονομική κρίση και η κρίση δημοσίου χρέους σε μία σειρά χωρών της ευρωζώνης έχουν, σε συνδυασμό με την σταδιακή μετάβαση «κέντρου βάρους» της παγκόσμιας οικονομίας προς την Ανατολή (κυρίως στην Κίνα) επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη.
Ως αποτέλεσμα, η παγκόσμια εμπορική δραστηριότητα χαλαρώνει επιδρώντας σε διαφορετικά επίπεδα και στη μείωση της ζήτησης για νέα πλοία.
Ο ελληνικός εφοπλισμός όμως διαφοροποιώντας το «μείγμα» των νέων παραγγελιών εμφανίζεται από πλευράς επενδυμένων κεφαλαίων σε νέες ναυπηγήσεις να έχει επενδύσει το 2011 περίπου 400 εκατ. δολ. περισσότερα σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ο ελληνικός εφοπλισμός συνωστίζεται στα ναυπηγεία υπογραμμίζει ο κ. Μπάνος. Δείχνει κυρίως την είσοδο του σε νέες «αγορές» μεγαλύτερης τεχνολογικής και επενδυτικής αξίας πλοίων όπως είναι τα LNG Carriers.