Επί παντός επιστητού για θέματα Ναυτιλίας μίλησε σήμερα στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο υφυπουργός Ναυτιλίας Άδωνις Γεωργιάδης, υπογραμμίζοντας ότι το Ελληνικό Κράτος με την πολιτική του τα προηγούμενα χρόνια «σκότωσε τις ελληνικές εταιρείες κρουαζιέρας», ενώ την ίδια τύχη θα έχουν και οι εταιρείες ακτοπλοΐας, εάν δεν ληφθούν τα αναγκαία μέτρα για την επιβίωσή τους.
Αναλυτικά αναφέρθηκε σε τέσσερα θέματα που αφορούν την Ακτοπλοϊα- Ν/Ζώνη, Ναυτική Εκπαίδευση και Οίκο Ναύτου:
1. Ακτοπλοΐα: «Κάναμε τη Δευτέρα τη δεύτερη συνάντηση της Διακομματικής όπου ακούσαμε τον πρόεδρο του ΣΕΕ, Απ.Βεντούρη και αύριο θα ακούσουμε την ΠΝΟ στην Τρίτη συνάντηση. Και μετά θα καταλήξουμε στο τι θέλουμε να κάνουμε στην Ακτοπλοία.
Θα τους ακούσουμε θα μάθουμε τις απαντήσεις τους σε όσα έχουν υποστηρίξει οι άλλες πλευρές και μετά θα συναποφασίσουμε.
Κοινή πεποίθηση και των τριών κομμάτων είναι ότι δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο στην Ακτοπλοία».
2. Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη:
«Όσον αφορά τη Ν/Ζώνη χθες συναντήθηκα με το Συνδικάτο. Είχαμε εποικοδομητική συζήτηση η οποία θα συνεχιστεί αύριο στις 17.00. Τόσο το Συνδικάτο όσο και η Συνομοσπονδία των Ναυπηγοεπισκευαστών έχει δεχθεί να γίνει κοινή σύσκεψη στο Υπουργείο με παρουσία του κου Κουτσούκου του υπουργείου Εργασίας, θα καλέσουμε και τον ΟΛΠ και στόχος είναι να φύγουμε από τη συνάντηση με μία συμφωνία η οποία θα παρέχει εργασιακή ειρήνη και ανταγωνιστικής εργασίας στη Ζώνη έτσι ώστε να μπορούμε να διεκδικήσουμε από τους πελάτες μερίδιο της αγοράς για να φέρουν πλοία τους στη Ζώνη με την εγγύηση ότι θα τα φέρνουν στην ώρα τους που είναι το πιο σημαντικό.
Θέλω να παρακαλέσω το Συνδικάτο να μη σταματάει ποτέ και για κανέναν λόγο η εργασία σε κάποιο πλοίο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ζώνη είναι ότι ο πελάτης φοβάται ότι το πλοίο του θα είναι σε ομηρία εξαιτίας της μίας ή της άλλης πλευράς.
Ούτε κατ’ ανάγκη έχει δίκαιο ο εργοδότης ή κατ’ ανάγκη ο εργαζόμενος. Πρέπει όμως τον πελάτη να τον αφήσουμε έξω από αυτές τις διαφορές.
Το Συνδικάτο δέχθηκε να συνεχιστούν οι εργασίες στο SuperFast 2 και θα παραδοθεί την ώρα του στην εταιρεία η οποία θα το βάλει άμεσα στη γραμμή στις 6 Φεβρουαρίου.
Όποιος τορπιλίσει αυτή την προσπάθεια θα φέρει ακέραια την ευθύνη της ανεργίας στη Ζώνη. Ο τελικός χαμένος θα είναι πρώτον ο εργαζόμενος και στη συνέχεια η ελληνική οικονομία.
Το συνδικάτο κατέθεσαν σωστά αιτήματα-προβλήματα για τις υποδομές και τα δούμε από τη δική μας πλευρά να τα λύσουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε σε πνεύμα καλή συνεργασίας.
Εάν πειστώ ότι μία από τις εμπλεκόμενες πλευρές αποφασίσει ότι προτιμάει να είναι η Ζώνη χωρίς πλοία και οι εργαζόμενοι χωρίς δουλειά, τότε το κράτος πρέπει να επανεξετάσει τη θέση του και θα πρέπει να δράσει και υπάρχουν και ενδιαφερόμενοι».
3. Ναυτική Εκπαίδευση: «Την επομένη Τετάρτη θα έχουμε κοινή συνάντηση με την κα Διαμαντοπούλου και τον κο Αρβανιτόπουλο στο υπουργείο Παιδείας για την έκδοση ΠΔ και υπουργικών αποφάσεων για τη θεσμοθέτηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης».
4 Η Μαρία Δίπλα, επικεφαλής του Οίκου του Ναύτου παρουσίασε στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου τον απολογισμό του Οίκου Ναύτου. «Με τα θετικά αποτελέσματα που παρουσιάζει ο Οίκος του Ναύτου είμαι πεπεισμένος ότι δεν πρέπει να μεταφερθεί ο Οίκος του Ναύτου στον Ενιαίο Οργανισμό Υγείας.
5. Ελληνική Σημαία: Είχαμε πολλά πλοία που έκαναν κρουαζιέρες με ελληνική σημαία. Η αγορά άλλαξε και οι αλλαγές που έπρεπε να κάνουμε δεν τις κάναμε και έπαψε η ελληνική σημαία να είναι ανταγωνιστική. Σκοτώσαμε τις ελληνικές εταιρείες κρουαζιέρας γιατί αργήσαμε να κάνουμε αυτό που έπρεπε, Το ίδιο θα συμβεί και στην Ελληνική Ακτοπλοία αν δεν πάρουμε μέτρα, Θα έρθουν ξένες εταιρείες θα απαιτήσουν όλες τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν και ΤΟΤΕ θα κάνουμε όλες τις αλλαγές όπως συνέβη στην κρουαζιέρα. Όσο το δυνατόν το καταλάβουμε στην πατρίδα μας τόσο καλύτερα.
6. «Οι σπουδαστές των ΑΕΝ θα μπορούν να κάνουν την πρακτική τους ΚΑΙ σε πλοία με ξένη σημαία. Είχαμε δεκάδες αιτήματα για να βρουν πλοίων για κυρίως για το δεύτερο εκπαιδευτικό τους ταξίδι».