Σε περιδίνηση έχει πέσει η ναυτιλιακή κοινότητα που βλέπει την Οικονομική κρίση να την πιέζει όλο και πιο έντονα προς το βυθό.
Από την άλλη το 2012, τουλάχιστον το πρώτο τρίμηνο, δεν έχει δείξει αρκετά υποσχόμενο αφού οι εφοπλιστές τηρούν στάση αναμονής επιμηκύνοντας το χρόνο παραλαβής νέων πλοίων ή ακόμη και ακυρώνοντας νέες παραγγελίες που έχουν στα σκαριά ενώ κατά διαστήματα ο αριθμός διαλύσεων αυξάνεται.
Η κατάσταση που επικρατεί, οδηγεί τους πλοιοκτήτες ακόμα και στον αμερικανικό πτωχευτικό κώδικα «Η πραγματικότητα πάντως είναι ότι αρκετές εταιρείες, εισηγμένες και μη, έχουν αρχίσει και αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα και σύμφωνα με δηλώσεις μεγάλων δικηγορικών οίκων όπως οι Watson, Farley & Williams, πλοιοκτήτες προσπαθούν να αποκτήσουν το δικαίωμα να ενταχθούν στον πτωχευτικό κώδικα των ΗΠΑ, (Chapter 11)» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.
Πρόκειται στην ουσία για έναν μοχλό πίεσης προς τις ευρωπαϊκές τράπεζες με στόχο να έρθουν σε λιγότερο απαιτητική συμφωνία με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.
«Η κίνηση αυτή χρησιμοποιείται από τους πλοιοκτήτες, σαν μοχλός πίεσης προς τις Ευρωπαϊκές τράπεζες, ώστε να έρθουν σε όσο λιγότερο “απαιτητική” συμφωνία προς τις πλοιοκτήτριες εταιρίες, αφού η διαδικασία στις ΗΠΑ είναι χρονοβόρα, συνήθως ευνοεί τον δανειζόμενο και προσφέρει αρκετά μεγάλο διάστημα για αναδιοργάνωση της εταιρίας πριν κηρυχθεί επίσημα σε καθεστώς χρεοκοπίας» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Στον αντίλογο όμως και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Eric Stavseth, από την Arctic Securities στο Όσλο, ενώ στην πραγματικότητα κάποιες εταιρείες πρέπει να πτωχεύσουν, στην πραγματικότητα τράπεζες θα προσπαθήσουν να βοηθήσουν όσο μπορούν τους πλοιοκτήτες να ανταπεξέλθουν σε αυτή την δύσκολη περίοδο.
«Οι τράπεζες δεν θέλουν να γίνουν “πλοιοκτήτες” και δεν θέλουν ακόμη τουλάχιστον, να προβούν σε κατασχέσεις, για τον απλό λόγο ότι όταν η τράπεζα πουλάει ένα πλοίο το πουλάει σε χαμηλότερη τιμή από αυτή της αγοράς και ιδιαίτερα στην παρούσα φάση όπου οι τιμές των πλοίων είναι αρκετά χαμηλά» επισημαίνει ο G.Moundreas SA