Το όριο του ενός εκατομμυρίου τόνων ξεπέρασε ο όγκος διαλύσεων με τα μηνύματα που έρχονται να είναι ενθαρρυντικά για τα επίπεδα τιμών που όπως φαίνεται πάνε να αγγίξουν τα κανονικά επίπεδα.
Από την άλλη υπάρχει μεγάλος αριθμός πλοίων που παραμένει διαθέσιμο προς πώληση με τους αγοραστές να τηρούν στάση αναμονής χωρίς να είναι διαθέσιμοι να αγοράσουν στις προσφορές των πλοιοκτητών.
Επίσης, ανασταλτικός παράγοντας για κλείσιμο νέων πράξεων είναι και τα αποθέματα πλοίων που έχουν κτίσει οι Cash Buyers και για τα οποία γίνεται σκληρή διαπραγμάτευση με τους τελικούς αγοραστές (End Buyers), με τους τελευταίους να καταφέρνουν να επιβάλλουν τα δικά τους επίπεδα.
Η εικόνα στο Μπαγκλαντές δεν έχει αλλάξει καθόλου με τα γνωστά προβλήματα της έλλειψης χρηματοδότησης, της αυξημένης γραφειοκρατίας και της έκτακτης φορολογίας να συντελούν ώστε οι πλοιοκτήτες να θεωρούν την αγορά του Μπαγκλαντές μη συμφέρουσα αλλά και υψηλού ρίσκου.
Παρά το γεγονός ότι οι θεμελιώδεις παράγοντες, τιμές σιδήρου και πορεία της ρουπίας, στην Ινδία να παραμένουν ισχυροί οι τιμές δεν κατάφεραν να ανέβουν από την προηγούμενη εβδομάδα αλλά εν αντιθέσει αντιμετώπισαν και μία μικρή διόρθωση.
Εκτός από την υπέρ-προσφορά πλοίων που συγκρατεί τις τιμές, έχει αρχίσει και φημολογείται ότι από τις 15 Μαρτίου θα επιβληθεί και ένας νέος φόρος το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα την περεταίρω πτώση των τιμών κατά $ 10- $15 ανά τόνο light weight και το οποίο έχει δημιουργήσει μία στάση αναμονής από τους αγοραστές.
Το Πακιστάν, μετά από μία εβδομάδα «απραξίας» όσον αφορά νέα κλεισίματα, προσπαθεί να μπει πάλι δυναμικά στην αγορά ιδιαίτερα με τις προαναφερόμενες εξελίξεις στην Ινδία.
Οι τιμές ενώ παρουσίασαν μία μικρή διόρθωση προς τα κάτω, βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτά της Ινδίας.
Η Κίνα, δείχνει μία ιδιαίτερη δυναμική καθώς την τελευταία εβδομάδα έλαβαν χώρα αρκετά κλεισίματα και μάλιστα σε αρκετά ικανοποιητικές τιμές αναλογικά με τις ανταγωνίστριες χώρες.
Στο σύνολο οι τιμές παρουσίασαν μία ελάχιστη αύξηση της τάξης των $ 5 ανά τόνο light weight.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων ήτανε 1,145,546 DWT εκ των οποίων περίπου το 69% (789,100 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 16% (182,677 DWT) δεξαμενόπλοια, το 12,5% (144,599 DWT) Containers και το 2,5% (29,170 DWT) MPP’s και Reefers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια παρέμειναν ίδιες με την προηγούμενη εβδομάδα εκτός από αυτές του Μπαγκλαντές που είχαν μία μικρή μείωση και της Κίνας που είχαν μία μικρή αύξηση:
✏ Ινδία: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 420 – $ 440 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.