Επιφυλακτική ήταν η υποδοχή της ελληνικής αποστολής στη διεθνή έκθεση Seatrade Μαϊάμι 2012 από τη βιομηχανία σχετικά με τις πραγματικές προθέσεις της ελληνικής πολιτείας να αναπτύξει τον τομέα κρουαζιέρας στη χώρα μας.
Παρόλα αυτά δεν χάνουν το ενδιαφέρον τους και ξεκινούν κρουαζιέρες στην Ελλάδα αλλά σχεδιάζουν να επενδύσουν σε λιμενικές υποδομές και να αναδείξουν νέους προορισμούς.
εκπρόσωποι των μεγάλων ομίλων κρουαζιέρας θέλουν πλέον «αποδείξεις» από το ελληνικό κράτος και εγγυήσεις ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας δεν θα έρθουν αντιμέτωποι με περιστατικά βίας και ότι δεν θα ταλαιπωρηθούν στη διάρκεια παραμονής τους στη χώρα μας.
Τρεις μεγάλοι όμιλοι κρουαζιέρας εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον, εφόσον αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, να δραστηριοποιηθούν και από άλλα λιμάνια εκτός του Πειραιά.
Ειδικότερα, δήλωσαν ότι επιθυμούν να αναλάβουν να αναπτύξουν σε πρώτη φάση τέρμιναλ κρουαζιέρας, μέσω παραχωρήσεων, στο Κατάκολο, το Ηράκλειο και τη Ρόδο. Σε δεύτερη φάση, σκοπεύουν να εξετάσουν τη δυνατότητα ανάπτυξης βάσεων στα Επτάνησα.
Οι εταιρείες πίεσαν για μια ακόμη φορά να προχωρήσει άμεσα η άρση του καμποτάζ.
Επίσης, ζητούν να γίνει έγκαιρος 18μηνος προγραμματισμός στα ελληνικά λιμάνια, τόσο σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής, όσο και σε επίπεδο συστήματος κρατήσεως θέσεων για τα κρουαζιερόπλοια.
Η αίσθηση που υπάρχει στη βιομηχανία κρουαζιέρας είναι ότι η περιοχή της Αν. Μεσογείου θα έχει μικρότερη ζήτηση φέτος. Συγκεκριμένα, για τη χώρα μας, το μήνυμα της κρουαζιέρας ήταν: «Υπάρχει ανάγκη να βελτιώσετε την εικόνα σας στο εξωτερικό».
Επίσης, σύμφωνα με τις προβλέψεις, ο κύκλος εργασιών φέτος στη βιομηχανία θα φτάσει τα 33 δισ. δολάρια, αύξηση κατά 5,6% σε σχέση με το 2011 και οι επιβάτες θα ανέλθουν σε 20,5 εκατ.