Προς το παρόν αποτελεί ευσεβή πόθο, αλλά οι προοπτικές μιας συμμετοχής του εφοπλιστικού κεφαλαίου στα φιλόδοξα σχέδια της Άννας Διαμαντοπούλου εμφανίζονται θετικές
Νέα οικονομική ανάσα φιλοδοξεί να δώσει στην χώρα η υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άννα Διαμαντοπούλου. Η υπουργός επεξεργάζεται την ιδέα δημιουργίας ενός fund που θα επενδύσει σε λιμάνια, μαρίνες, άλλα έργα υποδομής και σε εμπορικά κέντρα, με τη συμμετοχή και του ελληνικού εφοπλισμού.
Η πρωτοβουλία αυτή εκδηλώνεται, ενώ στα τρία προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση διέλυσε το διοικητικό φορέα της ναυτιλίας και αγνόησε πρωτοβουλίες του εφοπλισμού για οικονομική στήριξη της χώρας, μέσω και της έκδοσης ειδικού ομολόγου.
Κύκλοι προσκείμενοι στην υπουργό ανέφεραν ότι το θέμα του επενδυτικού fund συζητήθηκε και με τον πρόεδρο της Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρο Βενιάμη, με τον οποίο η κα Διαμαντοπούλου συναντήθηκε χθες και συζήτησαν και διάφορα άλλα επίκαιρα ναυτιλιακά θέματα.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ κράτησε αποστάσεις, σημειώνοντας με έμφαση ότι αυτό που έγινε στη συνάντηση ήταν μία ανταλλαγή απόψεων και, κυρίως, μια μεταφορά εμπειριών της κας Διαμαντοπούλου από τις συναντήσεις που είχε πρόσφατα με την ηγεσία των Γερμανών Βιομηχάνων, οι οποίοι εμφανίζονται ένθερμοι υποστηρικτές της δημιουργίας επενδυτικών fund, με την συμμετοχή τους που θα επενδύσουν σε λιμάνια, μαρίνες και άλλα έργα υποδομής.
Ο κ. Βενιάμης ξεκαθάρισε ότι δεν νομιμοποιείται ως πρόεδρος της ΕΕΕ να κάνει τέτοιους είδους επίσημες συζητήσεις και πολύ περισσότερο να συμφωνεί σε ανάλογες προτάσεις, που αφορούν ιδιωτικές επενδυτικές πρωτοβουλίες.
Παράλληλα, όμως, δεν απέφυγε ως «ιδιώτης», όπως είπε, να αναφέρει στην υπουργό, δύο – τρεις ιδιωτικές πρωτοβουλίες τρίτων από το εσωτερικό και το εξωτερικό, που είχε υπόψη του και αγνοήθηκαν πλήρως από την κυβέρνηση, είτε δεν περπάτησαν λόγω προβλημάτων που αντιμετώπισαν.
Επίσης, ο κ. Βενιάμης έκανε ειδική αναφορά στον ομόλογο που σχεδίαζε ο ελληνικός εφοπλισμός στην αρχή της κρίσης και ποτέ δεν αντιμετωπίσθηκε σαν μία ουσιαστική πρωτοβουλία από την κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας εμμέσως πλην σαφώς την αρνητική διάθεση της προηγούμενης κυβέρνησης απέναντι στον εφοπλισμό.
Η κ. Διαμαντοπούλου εμφανίζεται να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα στην οικονομία, ωστόσο είναι λογικό να «σκοντάφτει» στο γεγονός ότι η περίοδος είναι προεκλογική, αλλά και στη δυσπιστία της Ακτής Μιαούλη, μία δυσπιστία απόλυτα δικαιολογημένη, ιδιαίτερα μετά τα όσα «άκουσε» ο ελληνικός εφοπλισμός τα τρία προηγούμενα χρόνια, περί «διαπλοκής» και «εμπλοκή της ναυτιλίας στο νομοθετικό έργο», με αφορμή την κατάθεση προτάσεων από πλευράς της ΕΕΕ στο νόμο για την αντιμετώπιση της πειρατείας.
Παράλληλα, αρνητικά επιδρά το γεγονός ότι παραμένει ανοικτό και το θέμα της επανασύστασης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σε διασύνδεση πάντοτε με το Λιμενικό Σώμα που είναι ένα πάγιο αίτημα της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Η σημερινή υπουργός Ανάπτυξης δεν έχει τοποθετηθεί μέχρι στιγμής επί του θέματος, αν και σύμβουλοι της είναι υπέρ ενός «πολιτικού» Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Πάντως, στη χθεσινή συνάντηση συζητήθηκαν και τα θέματα ναυτικής εκπαίδευσης, αλλά και οι υπουργικές αποφάσεις που εκκρεμούν για την υλοποίηση του νόμου για την αντιμετώπιση της πειρατείας από οπλισμένους άνδρες.
Σε ό,τι αφορά τη ναυτική εκπαίδευση, η υπουργός ενημέρωσε τον κ. Βενιάμη ότι στο νομοσχέδιο, που συζητείται στη Βουλή, θα κατατεθεί τροπολογία που λύνει νομοθετικά την από την ΕΕΕ στο ΚΕΣΕΝ.
Επιπλέον, στη συνάντηση Διαμαντοπούλου – Βενιάμη, έγινε μία πρώτη συζήτηση για μέτρα που επιδιώκει να λάβει η υπουργός για την αναβάθμιση των σχολών, χωρίς όμως να υπάρξει κάποια συγκεκριμένη συμφωνία.
Τα κτήρια του ΚΕΣΕΝ
Η ΕΕΕ, σε συνεργασία μάλιστα με το συναρμόδιο υπουργείο, ανέλαβε την πρωτοβουλία για τη βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων του ΚΕΣΕΝ, με τη διάθεση κονδυλίου ύψους 1 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, αυτή η χορηγία δεν μπορούσε για γραφειοκρατικούς λόγους να αξιοποιηθεί από το υπουργείο, κάτι που αντιμετωπίζεται τελικά με τροπολογία που θα κατατεθεί στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης.