Έντονα προβληματισμένος είναι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας από την πρόθεση, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης να προχωρήσει στην κατάργηση της Εφορίας Πλοίων του Πειραιά, στο πλαίσιο μιας γενικότερης αναδιάρθρωσης των εφοριών.
Μία τέτοια εξέλιξη θεωρεί ο ΣΕΕΝ ότι θα προκαλέσει πρόβλημα στις ναυτιλιακές εταιρείες που σήμερα ελέγχονται από τη συγκεκριμένη εφορία. Με επείγον έγγραφο του προς τον υπουργό Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, ο Σύνδεσμος εκφράζει την αντίθεση του στις προθέσεις του υπουργού.
Επιστολή προς Γ. Διαμαντίδη
Στην επιστολή την οποία κοινοποιεί και στον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη, ο ΣΕΕΝ υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι «ο κλάδος της ναυτιλίας έχει ιδιαιτερότητες και οι εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία ή έχουν άλλες συναφείς δραστηριότητες, υπάγονται σε ειδικούς νόμους και καθεστώς φορολογίας και η διεκπεραίωση των φορολογικών υποθέσεων απαιτεί τη λειτουργία εφορίας αποκλειστικά για την κατηγορία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον κλάδο, όπως συμβαίνει από δεκαετίες με επιτυχία».
Ο κλάδος αυτός της ναυτιλίας αξίζει και έχει ανάγκη την υποστήριξη της Πολιτείας, λόγω της σημασίας του στην εθνική οικονομία, προστίθεται στην επιστολή του ΣΕΕΝ στην οποία αναφέρονται και τα εξής: «Όπως σας έχουμε ενημερώσει και στο παρελθόν, συνεχίζει ο Σύνδεσμος, τα άλλα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν λάβει και λαμβάνουν συνεχώς μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ναυτιλίας στην προσπάθεια των να προσελκύσουν εταιρείες και πλοία στο εθνικό των νηολόγιο, εκτιμώντας τη σημασία και το όφελος από την αύξηση και διατήρηση μεγάλου στόλου. Εμείς δε, σαν χώρα έχουμε, όπως θα αναγνωρίζετε κι εσείς, αυξημένη υποχρέωση και χρέος να βελτιώσουμε τις συνθήκες και τους κανόνες λειτουργίας των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τον κλάδο αυτόν.
Εξειδικευμένη υπηρεσία
Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε κύριε υπουργέ όπως, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα του θέματος και την αναγκαιότητα συνέχισης ύπαρξης εξειδικευμένης υπηρεσίας για τις ναυτιλιακές φορολογικές υποθέσεις, δώσετε τις δέουσες εντολές και οδηγίες για να μην προωθηθεί τέτοια διαδικασία συγχώνευσης της Εφορίας Πλοίων με άλλες Εφορίες και τη διατήρηση της σημερινής δομής του αντικειμένου για τον κλάδο της ναυτιλίας, Εφορίας Πλοίων Πειραιώς» υπογραμμίζεται στην επιστολή.
Στην συνέχεια η επιστολή αναφέρεται στο παρελθόν και συγκεκριμένα το έτος 2000 όταν και τότε τέθηκε το θέμα της κατάργησης της ΔΟΥ Πλοίων όμως όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται «ευτυχώς είχαν γίνει κατανοητά τα προβλήματα που θα δημιουργούσε μια τέτοια ρύθμιση και γι’ αυτό δεν προχώρησε η εφαρμογή της».
Ελπίζουμε, καταλήγει η επιστολή, «και τη φορά αυτή, αν αληθεύουν οι πληροφορίες μας για επαναφορά του θέματος, μην προχωρήσει οποιαδήποτε νέα ρύθμιση που θα δημιουργήσει αναστάτωση στη λειτουργία των επιχειρήσεων του κλάδου, ο οποίος τόσο πλήττεται από διάφορες άλλες γνωστές αιτίες».
Το προσωπικό
Οπως εξηγεί στη «Ναυτεμπορική» ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Μιχάλης Λάμπρος, πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι η Δ.Ο.Υ Πλοίων επιτελεί εξειδικευμένο έργο και το προσωπικό που την απαρτίζει έχει πολυετή υπηρεσία και εμπειρίες στα ναυτιλιακά θέματα προσόντα που ασφαλώς δεν υπάρχουν στους υπαλλήλους ή και στα ανώτερα στελέχη των άλλων Δ.Ο.Υ.
Από το 1979, συνεχίζει, που ιδρύθηκε στον Πειραιά Εφορία Πλοίων συνέβαλε σημαντικά στην ομαλή ανάπτυξη των ναυτιλιακών εταιρειών, του ελληνικού πλοίου και της ελληνικής σημαίας τονίζει ο κ. Λάμπρος.
Στη συνέχεια, ο κ. Λάμπρος διερωτάται εάν οι αρμόδιοι φορείς που εισηγούνται αυτού του είδους τις αλλαγές έχουν πραγματικά αντιληφθεί το μέγεθος και το τόσο πολύπλοκο και εξειδικευμένο πλαίσιο που κινείται η Δ.Ο.Υ Πλοίων ή αν έχουν αντιληφθεί σε ποια άπειρα χέρια θα παραδοθούν οι εξειδικευμένες υπηρεσίες της Δ.Ο.Υ Πλοίων, ιδιαίτερα σε μια εποχή τόσο δύσκολη και κρίσιμη για την οικονομία της πατρίδας.
Ερωτηματικά
«Ποιος θα φροντίσει τα 2.100 πλοία με ελληνική σημαία, τα 3.200 ελληνόκτητα πλοία και τις περισσότερες από χίλιες ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον Πειραιά» διερωτάται ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ και ζητά από την πολιτεία να αφήσει τους πειραματισμούς.
«Τους ζήσαμε με την κατάργηση του πρώην ΥΕΝ και την σχεδόν διάλυση του Λιμενικού Σώματος. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού. Εάν προχωρήσετε σε κατάργηση και της Δ.Ο.Υ Πλοίων τότε θα έχετε πραγματικά δώσει τη χαριστική βολή στην ελληνική και στην ελληνόκτητη Ναυτιλία, υπογραμμίζει ο κ. Λάμπρος.
Προσφορά στελεχών της εφορίας
Τα στελέχη της Εφορίας Πλοίων προσέφεραν όλα αυτά τα χρόνια, από το 1979, και εξακολουθούν να προσφέρουν μέχρι σήμερα στην Ελληνική και Ελληνόκτητη Ναυτιλία ποιοτικές υπηρεσίες, απόρροια της πολυετούς εμπειρίας τους σε συνεργασίες με Λιμεναρχεία για νηολογήσεις πλοίων, εγγραφή και διαγραφή από τα Ελληνικά νηολόγια, μισθοδοτικές καταστάσεις αξιωματικών και πληρωμάτων για φορολόγηση αμοιβών, φόρους χωρητικότητας, φορολογία εισοδήματος ναυτιλιακών εταιρειών, θέματα ΦΠΑ και όσα άλλα περίπλοκα θέματα άπτονται της λειτουργίας σύμφωνα με τις διατάξεις του ΑΝ89/1967 με τις μεταγενέστερες τροποποιήσεις του.
Εάν υπάρχουν μετρημένες στα δάχτυλα δημόσιες υπηρεσίες που λειτουργούν υποδειγματικά, τονίζει ο κ. Λάμπρος, σίγουρα μία από αυτές είναι η Δ.Ο.Υ Πλοίων.
Πηγή: naftemporiki.gr