Συνεχείς είναι οι προσπάθειες και οι έρευνες στη ναυτιλιακή βιομηχανία για φθηνμότερο καύσιμκο και πιο φιλικό στο περιβάλλον.
Στο πλαίσιο αυτό ο Νορβηγικός Νηογνώμονας, Det Norske Veritas σχεδίασε το πρώτο δεξαμενόπλοιο VLCC που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Πρόκειται για το Triality το οποίο θα βγει από τα ναυπηγεία πριν από το τέλος του 2014.
Το δεξαμενόπλοιο θα εκπέμπει 34% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα ενώ θα χρησιμοποιεί 25% λιγότερη ενέργεια, όπως ανακοίνωσε ο Νηογνώμονα.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του DNV, Henrik O. Madsen οι περισσότεροι εφοπλιστές μέχρι το 2020 θα έχουν στραφεί σε πλοία που θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG».
Βέβαια η άλλη πλευρά του νομίσματος έχει να κάνει με το κόστος κατασκευής τέτοιου είδους πλοίων. Για παράδειγμα το «Triality» είχε κόστος κατασκευής 10%-15% υψηλότερο από ένα συμβατικό VLCC.
Τα πλοία θα πρέπει μέχρι το 2020 να χρησιμοποιούν καύσιμα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5% από 4,5% που είναι σήμερα), ενώ σε ορισμένες πιο ευαίσθητες περιβαλλοντικά περιοχές, το ανώτατο όριο μειώνεται στο 0,1% έως το 2015, από 1% που είναι σήμερα.