Βροχή έπεσαν τα δολάρια από τους Έλληνες εφοπλιστές προκειμένου να ανανεώσουν αλλά και να εξοπλίσουν το στόλο τους. Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία της Golden Destiny επενδύθηκαν από τον ελληνικό εφοπλισμό κεφάλαια ύψους 2,3 δισ δολλαρίων στο τρίμηνο Ιανουαρίου – Μαρτίο.
Περί τα 780 εκατ. δολάρια τοποθετήθηκαν στη second hand αγορά και 1,554 δισ. δολάρια σε παραγγελίες νέων πλοίων.
Στο αντίστοιχο διάστημα του 2011 είχαν επενδυθεί από τους Έλληνες, 829 εκατ. δολάρια σε αγορές πλοίων και 1,016 δισ. δολάρια σε νέα ναυπηγικά συμβόλαια.
Τριαντοχτώ πλοία αγοράστηκαν και παραγγέλθηκαν άλλα τριάντα ένα
Στο πρώτο τρίμηνο του 2012 αγοράστηκαν 38 πλοία και παραγγέλθηκαν 31 από τα οποία 8 gas tanker, όπου έγιναν οι μεγαλύτερες επενδύσεις σε αξία σε σχέση με τους άλλους τύπους πλοίων.
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες υπολογίζεται ότι απορρόφησαν το 15% των πλοίων που άλλαξαν χέρια σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ οι Κινέζοι που τους ανταγωνίζονται τα τελευταία χρόνια απορρόφησαν το 8,4%.
Ξηρό φορτίο
Στις παραγγελίες πλοίων οι Έλληνες εμφανίζονται με τις κινήσεις τους να κάλυψαν το 9,3% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα πλοία ενώ οι Κινέζοι κάλυψαν ένα ποσοστό της τάξεως του 7,5%. Το 2010 οι Έλληνες είχαν παραγγείλει συνολικά 250 πλοία και το 2011 182 πλοία.
Σε αυτό το πρώτο τρίμηνο του 2012 έστρεψαν την προσοχή τους περισσότερο στις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρά στην εικόνα που παρουσιάζει η ναυλαγορά.
Νέες παραγγελίες
Στις νέες παραγγελίες καταγράφηκε μείωση 39% στα τάνκερ, 27% στα liners, 87% στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 33% στα ro – ro. Αντίθετα κατά 100% αυξήθηκαν οι παραγγελίες σε τάνκερ, κατά 141% στα gas tanker, κατά 75% στα επιβατηγά και κρουαζιερόπλοια κατά 71% στα special project ενώ δεν καταγράφηκε ούτε μια παραγγελία για πλοία ψυγεία.
Στις διαλύσεις πλοίων σημειώθηκε αύξηση 75% στα πλοία ξηρού φορτίου, 40% στα τάνκερ,, 32% στα liners, 121% στα κοντέινερ, 36% στα πλοία – ψυγεία, 100% στα επιβατηγά ενώ μείωση 63% καταγράφηκε για τα gas tanker, 30% για τα ro – ro και 100% στα special project.
Από την αρχή του χρόνου έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια 266 μονάδες από τις οποίες οι 107 είναι bulk carrier, 45 τάνκερ, 58 liners, 31 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 15 πλοία – ψυγεία. Συνολικά διαλύθηκαν πλοία χωρητικότητας 13,3 εκατ. τόνων από 7,5 εκατ. τόνους το 2011. Η Ινδία απορρόφησε το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά τα πλοία, συγκεκριμένα 124 από 107 το 2011.
Οι επιδόσεις του ελληνόκτητου στόλου
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες υπολογίζεται ότι απορρόφησαν το 15% των πλοίων που άλλαξαν χέρια σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ οι Κινέζοι απορρόφησαν το 8,4%.
Περί τα 780 εκατ. δολάρια τοποθετήθηκαν στη second hand αγορά και 1,554 δισ. δολάρια σε παραγγελίες νέων πλοίων.
Στις παραγγελίες πλοίων οι Έλληνες εμφανίζονται με τις κινήσεις τους να καλύπτουν το 9,3% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα πλοία, ενώ οι Κινέζοι κάλυψαν ένα ποσοστό της τάξεως του 7,5%.