Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει η αγορά του ξηρού φορτίου στην είσοδο της νέας χρονιάς, σχολιάζει η Golden Destiny, και αυτό το γεγονός προκαλεί σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τις προοπτικές του συγκεκριμένου τομέα κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2011.
Το 2010 έκλεισε με τον δείκτη ξηρού φορτίου Βaltic Dry στις 1.773 μονάδες, δηλαδή 73 μονάδες υψηλότερα από τις 1.700 μονάδες, το χαμηλότερο σημείο που καταγράφηκε μέσα στο 2010 την περίοδο του Ιουλίου.
Mεγάλοι χαμένοι είναι οι ιδιοκτήτες των πλοίων ξηρού φορτίου τύπου capesize.
Οι ναύλοι
Όπως σχολιάζει στην τακτική της ανάλυση η Golden Destiny, η πτώση του Baltic Dry συνεχίζεται και μάλιστα χωρίς να φαίνεται ένα τέλος.
Οι πλοιοκτήτες κερδίζουν πλέον ημερήσιους ναύλους στα επίπεδα των 12.897 δολάρια, ενώ πριν από τα Χριστούγεννα διαμορφώνονταν στα 20.000 δολάρια σε ημερήσια βάση.
Συνεχίζοντας η Golden Destiny διαπιστώνει έχει να βιώσει τόσο χαμηλά επίπεδα από τον Απρίλιο του 2009, όταν ο δείκτης ξηρού φορτίου είχε πέσει στις 1.534 μονάδες.
Πάντως, αυτά τα επίπεδα των ναύλων κάθε άλλο παρά αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να συνεχίσουν τις επενδύσεις τους για την αγορά περισσότερων πλοίων.
Το ενδιαφέρον τους παραμένει ισχυρό και την τελευταία εβδομάδα του 2010 σημειώθηκαν 30 αγοραπωλησίες πλοίων.
Ακόμα ισχυρότερη ήταν η διάθεση των ναυτιλιακών εταιρειών να επενδύσουν κεφάλαια στην κατασκευή νέων πλοίων.