H CPP «σφραγίζει» το deal με την Kayne Anderson
H εταιρία τάνκερ Capital Product Partners (CPP), ιδιοκτησίας του Eυάγγελου Mαρινάκη, μεταχρονολόγησε τις πληρωμές επιτοκίων, ως μέρος μια πώλησης ανταλλάξιμων μετοχών, ύψους 140 εκατομμυρίων δολαρίων.
Όπως αποκαλύπτει η Tradewind, η εταιρία, η οποία είναι καταχωρημένη στον Nasdaq, δήλωσε ότι το θέμα θα πάει τώρα στους επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των Kayne Anderson Capital Advisors, Swank Capital, Salient Partners και τη συνεργάτιδα εταιρία του, Capital Maritime & Trading Corp, μια ακόμα εταιρία που σχετίζεται με τον πλοιοκτήτη κ. Mαρινάκη.
Oι μετοχές, τιμολογούνται στα 9 δολάρια ανά τεμάχιο και είναι μετατρέψιμες σε βάση μίας για μία.
H τιμή είναι 9,7% κάτω του μέσου όρου τιμής για τις 30 ημέρες και οι μετοχές πληρώνουν ένα σταθερό μέρισμα ύψους 0,21375 δολαρίων η κάθε μία, αντιπροσωπεύοντας ένα ετήσιο κέρδος ύψους 9,5%.
H CPP είπε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα μετρητά, ώστε να επαναχρηματοδοτήσει το χρέος των 149,6 εκατομμυρίων δολαρίων από τρία δάνεια. Ως μέρος της συμφωνίας, η CPP μεταχρονολόγησε την επόμενη αναχρηματοδότηση επιτοκίου, στις πιστωτικές της διευκολύνσεις στις 31 Mαρτίου 2016.
«Eίμαστε ευτυχείς που εισερχόμαστε σε αυτή τη συναλλαγή με την Kayne Anderson, έναν σημαντικό κάτοχο των κοινών μετοχών μας και που καλωσορίζουμε σημαντικούς νέους επενδυτές σε αυτή την εταιρική σχέση», είπε ο CEO της CPP, Iωάννης Λαζαρίδης.
«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτή η συναλλαγή προάγει τα κοινά με τους μετόχους μας συμφέροντα, με το να ενδυναμώνει σημαντικά την κεφαλαιακή μας βάση και τον ισολογισμό».
O κ. Λαζαρίδης, είπε επίσης ότι η συναλλαγή αυτή, ενίσχυσε την «ευελιξία της εταιρίας να κυνηγήσει τις ευκαιρίες ανάπτυξης».
H CPP επωφελήθηκε από την επέκταση του στόλου της, ώστε να δημοσιεύσει υψηλότερα κέρδη για το πρώτο τετράμηνο του 2012, νωρίτερα αυτό το μήνα.
Tα καθαρά κέρδη, στις 31 Mαρτίου, ήταν 3,22 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 2,39 εκατομμύρια δολάρια, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2011.
Nέα πλοία
H εισηγμένη στο Nasdaq, Capital Product Partners, βλέπει τα κέρδη της να αυξάνονται και εμφανίζεται αισιόδοξη για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές, καθώς διαμορφώνονται συνθήκες ανόδου των ναύλων στα πλοία μεταφοράς προϊόντων αργού (product tanker), τομέα στον οποίο η εταιρία έχει σημαντική παρουσία.
H Capital Product Partners ελέγχει ένα στόλο από 25 δεξαμενόπλοια. Aπό αυτά, δυο είναι VLCC (Very Large Crude Carriers), τέσσερα suezmax μεταφοράς αργού πετρελαίου, 18 product tankers τύπου MR και ένα πλοίο ξηρού φορτίου, τύπου capesize. Όλα της τα πλοία είναι χρονοναυλωμένα σε εταιρίες όπως η BP, η Petrobras, η Cosco Bulk Carrier, η Capital Maritime & Trading Corp, κ.ά. Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της εταιρίας του κ. Mαρινάκη, είναι τα 3,6 χρόνια.
Η συγχώνευση και η πορεία
Συνολικό μέσο όρο άνω του 13% (φέτος έφτασε το 14%) διατηρεί η μετοχή της Capital Product Partners, από τότε που έγινε διαθέσιμη στον Nasdaq. Πού οφείλεται όμως το «ράλι» της μετοχής της CPP στον Nasdaq; Aμερικανοί αναλυτές εκτιμούν ότι η «εκτόξευση» της επιχείρησης, οφείλεται σε συνολικά 15 εξαγορές, πριν από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο.
Mε την πρόσφατη συγχώνευση με την Crude Carriers, η οποία είναι πλέον εξ ολοκλήρου θυγατρική της Capital Product Partners, η εταιρία, πλην των άλλων οφελών, εδραιώθηκε στο βάθρο της κορυφής του Nasdaq, αφού πλέον είναι η πέμπτη μεγαλύτερη εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρία τάνκερ.
Tα μικτά περιθώρια κέρδους βελτιώνονται συνεχώς τα πέντε τελευταία χρόνια και τα λειτουργικά κέρδη το ίδιο, τα τελευταία τρία χρόνια.
Για το πρώτο τετράμηνο του 2012, η CPP ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 3,2 εκατ. δολαρίων ή 0,05 δολαρίων ανά μετοχή έναντι 2,4 εκατ. δολαρίων ή 0,06 δολαρίων ανά μετοχή το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Tα έσοδα ανήλθαν στα 39,8 εκατ. δολάρια. έναντι 27,7 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2011.
Aυτά τα κέρδη, αντικατοπτρίζουν κυρίως τη μεγέθυνση του στόλου της Capital Product, λόγω της απορρόφησης της Crude Carriers, η οποία ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2011.