Διεύρυνση ζημιών παρουσίασαν τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, στο εννεάμηνο του 2010, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009. Ταυτόχρονα, η εταιρεία προωθεί ενέργειες για άρση της επιτήρησης.
Σύμφωνα με την από 4/5/2010 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Χρηματιστηρίου Αθηνών, οι μετοχές της εταιρείας εντάχθηκαν στην κατηγορία επιτήρησης βάσει του άρθρου 3.1.2.5 του κανονισμού του Χ.Α., επειδή οι λογιστικές ζημιές του Ομίλου κατά την προηγούμενη χρήση, που έληξε την 31.12.2009, ήταν μεγαλύτερες του 30% της καθαρής θέσης του.
Κατά το γ. τρίμηνο του 2010 οι πωλήσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 20.119 χιλ ευρώ έναντι πωλήσεων 15.013 χιλ ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και συγκριτικά αυξήθηκαν κατά 34,01%, το δε αντίστοιχο λειτουργικό μικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε ζημία 1.088 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 3.582 χιλ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντική αρνητική επίδραση στα έσοδα του Ομίλου είχαν: α) η πρωτοφανής οικονομική ύφεση στην Ελλάδα, β) ησημαντική αύξηση του κόστους των καυσίμων (+40,0%), γ) ο αυξανόμενος ανταγωνισμός τιμών, δ) η κατά δήλωση του ΟΛΠ ΑΕ αδυναμία καθορισμού λιμένα αναχώρησης για τα μισθωμένα πλοία RO-RO ΙΠΠΟΤΗΣ και RO-RO COLOSSUS, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί η εκμετάλλευσή τους με σημαντικά έξοδα χωρίς να υπάρχουν τα αντίστοιχα έσοδα και ε) η πολυήμερη απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών οχημάτων, που είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική υστέρηση εσόδων από την διακίνηση φορτηγών, η οποία αποτελεί σημαντική πηγή εσόδων του Ομίλου.
Τα αποτελέσματα (ζημίες) μετά από φόρους του γ΄ τριμήνου ανήλθαν σε ζημία ποσού 6.969 χιλ. ευρώ έναντι ζημίας ποσού 4.022 χιλ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης.
Οι πωλήσεις του Ομίλου του εννεαμήνου του 2010 ανήλθαν σε 41.014 χιλ. ευρώ έναντι πωλήσεων 30.573 χιλ ευρώ στην αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο του 2009 και συγκριτικά εμφανίζονται αυξημένες κατά 34,15 %, το δε αντίστοιχο λειτουργικό μικτό αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε ζημία 3.516 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 5.465 χιλ. ευρώ.
Η επιβάρυνση του μικτού αποτελέσματος οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των τιμών των καυσίμων σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Τα αποτελέσματα (ζημίες) μετά από φόρους του εννεαμήνου του 2010 ανήλθαν σε ζημία ποσού 20.173 χιλ. ευρώ έναντι ζημίας ποσού 11.085 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο του έτους 2009.
Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάταξης και αναδιοργάνωσης των εσωτερικών δομών της, προκειμένου να καταστεί πιο ευέλικτη και να μειωθεί το λειτουργικό της κόστος.