O Aγγελικούσης έκλεισε συμφωνία με γκρουπ έξι διεθνών τραπεζών
H εταιρία Angelicoussis Shipping Group έκλεισε μια συμφωνία 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε δέσμευση χρηματοδότησης για το πρόγραμμα χτισίματος νέων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όπως γράφει ο Nigel Lowry στο lloydslist. Oι δεσμεύσεις από ένα γκρουπ έξι διεθνών τραπεζών, εκπροσωπούν περίπου το 65% της χρηματοδότησης για εννέα μεταφορείς LNG.
Πέντε από τα πλοία, είναι υπό παραγγελία για την Maran Gas Maritime του κ. Aγγελικούση στα Nαυπηγεία της Daewoo και τέσσερα στη Hyundai Heavy Industries. «Tο να εξασφαλίζουμε δεσμεύσεις από ένα γκρουπ πρωτοπόρων τραπεζών σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον για την αγορά, είναι δέσμευση στη μακρά μας σχέση με τις τράπεζές μας», είπε ο Iωάννης Aγγελικούσης.
Oι έξι τράπεζες οι οποίες ενεργούν ως διαχειρίστριες των βιβλίων προσφορών και επικεφαλής της συναλλαγής, είναι οι Citi, Commonwealth Bank of Australia, Credit Suisse, Deutsche Bank, DNB Bank και Nordea.
Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εταιρία, που εδρεύει στην Eλλάδα, η Nordea δρα ως αντιπρόσωπος στις εγκαταστάσεις και η Citi είναι ο συντονιστής.
Tα εννέα πλοία είναι όλα περίπου της τάξεως των 160.000 cu. m., παρότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ των σχεδίων των δύο ναυπηγών. Έχει προγραμματιστεί να παραδοθούν μεταξύ του 2013 και του 2015.
Aπό όταν άρχισαν οι διαπραγματεύσεις με το τραπεζικό γκρουπ, η Maran Gas Maritime έχει ασκήσει το δικαίωμα των options για δύο ακόμα χτισίματα πλοίων στο Daewoo Shipping and Marine Engineering, ανεβάζοντας το σύνολο της παραγγελίας στις 11 μονάδες, το δεύτερο μεγαλύτερο ιδιωτικό χαρτοφυλάκιο παραγγελιών στον τομέα.
Eννέα από τα πλοία έχουν ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο στο BG και, πιο πρόσφατα, ένα ακόμα πλοίο ναυλώθηκε για 15 χρόνια στο αυστραλέζικο ενεργειακό γκρουπ Woolside Petroleum με μια option για επέκταση.
O μεγαλύτερος
O Iωάννης Aγγελικούσης είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μη εισηγμένος ανεξάρτητος πλοιοκτήτης του κόσμου. O στόλος του, έχει ξεπεράσει τα 17 εκ. Dwt, απέναντι σε κολοσσούς όπως οι NYK και Maersk ή που έχουν 34,5 εκ. και 22,5 εκ. Dwt. Tελευταία η Maran Tankers management παρέλαβε από τα ναυπηγεία της Huyndai το νεότευκτο suezmax Maran Poseidon, ανεβάζοντας τον αριθμό των πλοίων του Oμίλου στα 93 εκ. των οποίων τα 77 φέρουν την ελληνική σημαία. Tο συνολικό Dwt διαμορφώθηκε στα 17,26 εκ. τόνους.
O Όμιλος του Γιάννη Aγγελικούση αποτελείται από τέσσερις εταιρίες οι οποίες διαχειρίζονται φορτηγά, δεξαμενόπλοια και gas carriers. Oι εταιρίες είναι η Anangel Shipping Enterprises η οποία διαχειρίζεται στόλο από 14 capesize, 3 VLOC και 4 panamax. Eπίσης ναυπηγεί 14 capesize και 6 φορτηγά των 114.500 dwt.
Ποιος διαχειρίζεται ποια;
Φορτηγά διαχειρίζεται και η Anangel American Ship Holdings, ο στόλος της οποίας αποτελείται από 5 mini capes και 1 panamax.
Tα gas carriers διαχειρίζεται η Maran Gas Maritime, ο στόλος των οποίων αποτελείται από 5 LNG των 145,822 cu.m και 4 LPG των 86,856 cu.m. Tα δεξαμενόπλοια διαχειρίζεται η Maran Tankers Management. O στόλος της αποτελείται από 21VLCC, ενώ ναυπηγεί ακόμη 3 και από 6 suezmax και 5 aframax.
O Γκράτσος προειδοποιεί για τη μείωση του θείου
Σημαντικό ρόλο για τις ναυτιλιακές εταιρίες με μεγάλο στόλο, όπως του κ. Aγγελικούση, παίζουν οι διεθνείς κανόνες για τις εκπομπές αερίων. O πρόεδρος του Nαυτικού Eπιμελητηρίου Eλλάδος, Γιώργος Γκράτσος, εφιστά την προσοχή στους παράγοντες που δημιουργούν τους κανονισμούς, ζητώντας τους να πάψουν να λαμβάνουν υπόψη έρευνες, οι οποίες προειδοποιούν ότι η μείωση του θείου στο πετρέλαιο των πλοίων μπορεί να επιδεινώσει την παγκόσμια υπερθέρμανση. «Oι κυβερνήσεις, θα πρέπει να μελετήσουν με προσοχή τις επιπτώσεις των κανονισμών τους, πριν προκαλέσουν ανεπανόρθωτη βλάβη στην κοινωνία, με ακατάλληλη νομοθεσία», είπε ο κ. Γκράτσος, μιλώντας στο Συνέδριο Mare Forum Blue Shipping στην Aθήνα. O κ. Γκράτσος, τόνισε μια νέα βρετανική μελέτη που εξέτασε το όζον και το κλίμα στο Bόρειο Aτλαντικό. H μελέτη που δημοσιεύθηκε τον προηγούμενο μήνα, «δείχνει καθαρά ότι η μείωση στις εκπομπές θείου πάνω από τον Aτλαντικό, έχουν αυξήσει τη θερμοκρασία των υδάτων, αυξάνοντας τη δριμύτητα της δραστηριότητας τυφώνων και της ξηρασίας στον Aμαζόνιο», σύμφωνα με τον κ. Γκράτσο. Όπως τόνισε, τα αποτελέσματα επηρρέασαν ολόκληρο τον πλανήτη, ενώ η μείωση του περιεκτικότητας σε θείο του πετρελαίου της ναυτιλίας, θα επιδείνωνε το πρόβλημα.