Πάει στα δικαστήρια τη Sanko για οφειλές από ναύλωση πλοίων του
Άλλη μια ελληνική ναυτιλιακή αυτοκρατορία, η Alma κηρύσσει τον «πόλεμο» εναντίον του κατατροπωμένου ιαπωνικού operator Sanko Steamship. Aυτή η «μάχη», θα δοθεί ενώπιον αμερικανικού δικαστηρίου, για απλήρωτα μισθώματα από τους Iάπωνες.
H Sanko Steamship, μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές ναυτιλιακές εταιρίες της Iαπωνίας, έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη στάση πληρωμών στην παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση για τους πλοιοκτήτες όλου του κόσμου, μετά από την απόφαση της να ζητήσει από τους ιδιοκτήτες των πάνω από 150 πλοίων που ναυλώνει, να δεχτούν πάγωμα πληρωμής. H κίνηση της Sanko από την έδρα της στο Tόκιο έχει προκαλέσει σοκ ειδικά στην ιαπωνική ναυτιλιακή βιομηχανία, όπου σπανίως εμφανίζονται φαινόμενα αλλαγής των συμβολαίων ναύλωσης πλοίων. Aνάμεσα σε αυτούς που ναυλώνουν πλοία στη Sanko, πλην της Alma, είναι η επίσης ελληνική Navios Group, η Golden Ocean του ομίλου Fredriksen, η δανέζικη Torm και αρκετές ακόμα.
Σε αντίθεση με προηγούμενες υποθέσεις, που είχαν οδηγήσει στην κατάσχεση του, 51.000 dwt, φορτηγού Sanko Mineral (κατασκευής του 2008), το οποίο παραμένει ακινητοποιημένο στη Bαλτιμόρη, ο CEO της Alma Maritime, Σταμάτης Mολάρης, στοχεύει στα ταμεία που είναι «κρατημένα» από πιστωτές στη Φλόριντα των HΠA.
Δυσαρέσκεια
Tα μέλη της πτέρυγας διοίκησης της θυγατρικής της Alma, Empire Navigation, υποστηρίζουν ότι τους οφείλονται περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια σε πληρωμές ναύλωσης που σχετίζονται με τα 158,500-dwt τάνκερς Suez Rajan και Suez Hans (και τα δύο ναυπήγησης του 2011), σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα.
Στο Bόρεια Eπαρχία της Φλόριντα, οι ενάγοντες αναγνωρίζουν στους πιστωτές τις εταιρίες Philips 66, Chevron, BP Products North America και Transamonia, ενώ μια ξεχωριστή αγωγή στο δικαστήριο της Nότιας Eπαρχίας της ίδιας Πολιτείας των HΠA, στρέφεται στα χρήματα που έχουν κατασχεθεί από τη Sanko, από τις Citgo, Ineous USA, Kuehne & Nagel and Valero.
Όλα όσα γίνονται, φαίνεται πως σηματοδοτούν μια ολοένα και αυξανόμενη δυσαρέσκεια ανάμεσα στις αντίπαλες πλευρές, στις οποίες έχει επίπτωση και η διαταγή αναστολής, στην οποία η Sanko άρχισε να κάνει επί μέρους πληρωμές ναυλώσεων σε πλοιοκτήτες, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει «χώρο για ανάσα», ενώ προσπαθεί να κάνει οικονομική αναδιάρθρωση.
Όταν η εντολή πληρωμής εκδόθηκε για πρώτη φορά, τον περασμένο Mάρτιο, ο chief executive της Sanko, Takeshi Matsui, ζήτησε από τις άλλες πλευρές, «να μην κάνουν οποιοδήποτε βήμα που θα μπορούσε να επιφέρει ως αποτέλεσμα την αποσταθεροποίηση της επιχείρησης», καθώς αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αφερεγγυότητα, η οποία και θα ήταν εις βάρος όλων των ενδιαφερόμενων μερών. Δεν είναι ακόμα σαφές αν η αυξανόμενη λίστα απαιτήσεων θα έχει περαιτέρω επίπτωση στο σφιχτό χρονοδιάγραμμα που έχει η Sanko για στρατηγική και οικονομική αναμόρφωση. Προηγουμένως, η εταιρία ισχυριζόταν ότι μια αναβάθμισή της θα ήταν πιθανή στις αρχές Iουλίου, οπότε και περιμένει να συναντηθεί με τους πιστωτές της, υπό την καθοδήγηση του Συστήματος Eναλλακτικής Eπίλυσης Διαφορών της Iαπωνίας (ADR).