Τη μεγαλύτερη επενδυτική συμφωνία για το 2012, για την κατασκευή 10 πλοίων μεταφοράς κοντέινερ, έκλεισε η Enesel S.A. της οικογένειας Λαιμού.
Πιο συγκεκριμένα η επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,2 δισ. δολάρια και αφορά στη ναυπήγηση 10 containerships χωρητικότητας 13.800 teu το καθένα.
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο πρόεδρος της ναυτιλιακής, Αντώνης Λαιμός, εκμεταλλευόμενος την αδυναμία της KIAMCO να συμφωνήσει με την Evergreen, και να χρηματοδοτήσει τελικά τη ναυπήγηση 10 containerships, πραγματοποιεί δυναμικό άνοιγμα στη συγκεκριμένη αγορά.
Το παρασκήνιο
Πιο συγκεκριμένα, η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών Evergreen σχεδίαζε να ακολουθήσει τη συνταγή της Maersk και να «μπει» και αυτή στα πολύ μεγάλα containerships. Η απόφαση που πήρε ήταν να συμφωνήσει με έναν επενδυτή να χρηματοδοτήσει τη ναυπήγησή τους, και στη συνέχεια να τα ναυλώσει με leasing.
Ο επενδυτής αρχικά ήταν η Korea Infrastructure Investments Asset Management Co (KIAMCO), και οι δύο πλευρές έφτασαν πολύ κοντά σε συμφωνία. Ομως η KIAMCO, παρόλο που τα πλοία θα κτιστούν στα κορεάτικα ναυπηγεία Hyundai, έκανε πίσω. Σύμφωνα με τους αναλυτές η κυριότερη αιτία που «χάλασε» σε πρώτη φάση η συμφωνία ήταν η μεγάλη αξία της επένδυσης.
Σε δεύτερο χρόνο, ως εμπόδια αναφέρθηκαν τόσο το ύψος των ναύλων, αφού ανακοινώθηκε ότι η KIAMCO ζήτησε ναύλο 50.000 δολαρίων την ημέρα ανά πλοίο, όσο και η τιμή κτίσης των πλοίων από τη πλευρά της Evergreen στο τέλος της δεκαετούς ναύλωσης, που είχε συμφωνηθεί. Η KIAMCO είχε θεωρήσει το αντάλλαγμα πολύ μικρό.
Το «κενό» αυτό που δημιουργήθηκε στα σχέδια της Evergreen ήρθε να καλύψει η Enesel, συμφερόντων οικογένειας Λαιμού, που είναι από τις παλαιότερες και μεγαλύτερες εφοπλιστικές οικογένειες της χώρας. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν και η Enesel θα επενδύσει περίπου 1,2 δισ. δολάρια για τη ναυπήγηση των 10 containerhips, τα οποία και θα τα διαθέσει με leasing στην Evergreen, για πέντε χρόνια με option για παράταση του χρόνου ναύλωσης.
Σημειώνεται ότι το ποσό της ημερήσιας ναύλωσης των πλοίων δεν έχει γίνει γνωστό, ενώ η παράδοσή τους από τα ναυπηγεία της Hyundai αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του 2014.