Για 14 συνεχόμενες ημέρες ο BDI ακολούθησε μία πτωτική πορεία, για να κλείσει την Παρασκευή 27 Ιουλίου στις 933 μονάδες, και από ότι φαίνεται οι τάσεις συνεχίζουν να είναι πτωτικές αφού η ζήτηση για Iron Ore και Coal από την Κίνα συνεχίζει να είναι μειωμένη ενώ ο ανταγωνισμός για τα φορτία αυτά είναι μεγάλος λόγω της υπέρ-προσφοράς πλοίων στην αγορά αναφέρει σε ανάλυσή του ο G. Moundreas SA.
Για άλλη μία φορά, και παρά το γεγονός ότι όλοι οι επιμέρους δείκτες ήτανε κόκκινοι, την μεγαλύτερη πτώση για άλλη μία φορά παρουσίασαν τα Capes και τα Panamax.
Ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων για τα Capes έπεσε στα $ 4,700 περίπου και για τα Panamax στα $ 8,200 περίπου.
Αντίστοιχα για τα Supramax, ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων έπεσε στα $ 10,900 και για τα Handysize στα $ 8,600.
Ο γενικός δείκτης ο οποίος αντικατοπτρίζει το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων όπως Iron Ore, Cement, Grains, Coal και Fertilizers έχει πέσει πάνω από 46% το 2012.
Να σημειώσουμε ότι τον Ιούλιο τα φορτία για τα Panamax έφτασαν τα 151, από 174 για τον κάθε ένα από τους προηγούμενους 2 μήνες, ενώ τον Ιούλιο του 2011 ήταν 224.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις δεν θα υπάρξει ιδιαίτερη βελτίωση αφού η μειωμένη ζήτηση για Coal και Iron Ore θα συνεχιστεί, λαμβάνοντας υπόψη και τα υψηλά αποθέματα που έχει η Κίνα.
Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία από την επίσημη στατιστική υπηρεσία της Κίνας με ημερομηνία 20 Ιουλίου για τα 30 κύρια λιμάνια μιλάνε για αποθέματα Iron Ore των 98,52 εκατομμυρίων τόνων, αύξηση 600 χιλιάδων τόνων από την προηγούμενη εβδομάδα και αύξηση 3,87 εκατομμυρίων τόνων από χρόνο σε χρόνο.
Ενδεχομένως η μοναδική ελπίδα για το 4ο τρίμηνο να είναι οι πολύ χαμηλές τιμές του Iron Ore αφού έχουν φτάσει σε χαμηλό των 2 ½ χρόνων λόγω της μείωσης της ζήτησης από την οικονομική επιβράδυνση της Κίνας.
Για τα μικρότερα πλοία το άμεσο μέλλον δεν παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευοίωνο καθώς οι εξαγωγές Grain και Soybean από την Αμερική που συνήθως ξεκινούν τον Οκτώβριο, υπολογίζεται ότι θα είναι μειωμένες λόγω της συνεχιζόμενης ξηρασίας που επικρατεί .