Όφελος υψηλότερο των 2 δισ. ευρώ μπορεί να αποκομίσει η ελληνική οικονομία από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας σύμφωνα με μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, υπό την προϋπόθεση όμως ότι τα ελληνικά λιμάνια θα αξιοποιηθούν ως βάσεις κρουαζιέρας (hom port).
Σύμφωνα με τη μελέτη που εκπόνησαν οι αναλύτριες Φραγκίσκα Βουμβάκη, Μαρία Σάββα και Αθανασία Κουτούζου, της Διεύθυνσης Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί από την αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης και να αυξήσει τα ετήσια έσοδα από τον κλάδο της κρουαζιέρας κατά περίπου 300 εκατ. ευρώ και έτσι αυτά να προσεγγίσουν τα 900 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας.
Ωστόσο, η σημαντικότερη ώθηση στα έσοδα του κλάδου θα μπορούσε να δοθεί αν ενισχυόταν ο ρόλος των ελληνικών λιμανιών ως βάσεις κρουαζιέρας. Αν τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούσαν από ελληνικά λιμάνια, ακόμα και με σταθερή διεθνή ζήτηση, τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 1,2 δισ. ευρώ το 2016 από 0,6 δισ. ευρώ το 2011, επισημαίνεται στη μελέτη.
Επίσης, στο καλύτερο σενάριο που συνδυάζει αύξηση της διεθνούς ζήτησης (30 εκατ. το 2016) και του home porting σε ελληνικά λιμάνια (τα 2/3 των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα να ξεκινούν από ελληνικό λιμάνι), τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να εκτιναχθούν σε επίπεδο κοντά στα 2 δισ. ευρώ το 2016. Συνοψίζοντας, το πρόσθετο άμεσο ετήσιο όφελος για την ελληνική οικονομία από τον κλάδο κρουαζιέρας μπορεί να φθάσει από 300 εκατ. έως 1,3 δισ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας. Η αύξηση αυτή των άμεσων εσόδων μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, δημιουργώντας συνολικά 10.000-30.000 νέες θέσεις εργασίας (20.000-40.000 θέσεις το 2016, από 12.000 θέσεις το 2011).
Σήμερα τα έσοδα της Ελλάδος από την κρουαζιέρα είναι της τάξης των 600 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 0,3% του ΑΕΠ και στο 5,2% της συνολικής τουριστικής δαπάνης.