Κίνητρο για την προσέλκυση παρόχων ναυτιλιακών υπηρεσιών, στην Ελλάδα, στα πρότυπα της Ολλανδίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Νορβηγίας, ψάχνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης.
«Η Ελλάδα, όπως ξέρετε, έχει τα πρωτεία στο διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Εδώ και μισό αιώνα ηγείται σημαντικών ναυτιλιακών χωρών και αναγνωρίζεται ως παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη. Αυτή την προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ποντοπόρου εμείς την αναγνωρίζουμε γιατί δεν εξασφαλίζει μόνο διεθνές κύρος στη χώρα, αλλά παράγει και πλούτο. Τον πλούτο αυτόν μπορούμε και πρέπει να τον επαυξήσουμε, προσαρμόζοντας, όπου απαιτείται, το ιδιαίτερο νομοθετικό πλαίσιο στις συνθήκες που επικρατούν διεθνώς στις θαλάσσιες μεταφορές. Ο στόχος μας είναι τόσο η ποιοτική και η ποσοτική βελτίωση του εθνικού νηολογίου, όσο και η ανάλογη αύξηση των προσφερόμενων θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς» και προσέθεσε:
«Θέλω να σημειώσω εδώ, ότι η δέσμη μέτρων για την ποντοπόρο ναυτιλία που εφαρμόστηκε το Νοέμβριο του 2006, όταν Υπουργός ήταν ο αγαπητός συνάδελφος κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, είχε σαν αποτέλεσμα την ένταξη 370 νέων πλοίων συνολικής ολικής χωρητικότητας 23 εκατομμυρίων κόρων και μέσο όριο ηλικίας τα 6 έτη. Για να διασφαλίσουμε, λοιπόν, αυτή τη διεθνή πρωτοπορία της χώρας, έχουμε επιλέξει τρεις συγκεκριμένες δράσεις.
Πρώτον, τον εκσυγχρονισμό και την κατάλληλη υποστήριξη του νηολογίου με στόχο την ενίσχυση της ελληνικής σημαίας και την προσέλκυση ναυτιλιακού συναλλάγματος.
Δεύτερον, τη δημιουργία μιας ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας για την εξυπηρέτηση των χρηστών της ναυτιλίας, αλλά και την προσέλκυση μεγάλων εταιρειών διαχείρισης και ανάπτυξης εμπορικών στόλων, μέσω της εξάλειψης της γραφειοκρατίας και της αποτελεσματικής επί 24ώρου βάσεως παροχής υπηρεσιών.
Τρίτον, την προσέλκυση στην Ελλάδα – μέσω πλέγματος κινήτρων – εταιρειών παροχής βοηθητικών προς τη ναυτιλία υπηρεσιών. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχουν μελέτες που επιβεβαιώνουν την υστέρηση της χώρας μας έναντι άλλων χωρών όπως είναι η Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, που έχουν δημιουργήσει ελκυστικές συνθήκες. Πιστεύω ότι η δράση αυτή θα προσφέρει στην ελληνική ναυτιλία ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες, θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στο εθνικό προϊόν και θα ενισχύσει την εθνική μας οικονομία».