Χωρίς νέες επενδύσεις θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της στο μεγάλο λιμάνι η Cosco.
Η κινεζική εταιρεία θα αρκεστεί στις μέχρι τώρα επενδύσεις που έχει κάνει στον Πειραιά, δηλαδή την λειτουργία της προβλήτας ΙΙ και στη συνέχεια της προβλήτας ΙΙΙ.
Αυτό διευκρινίστηκε από τους επικεφαλής της Cosco Pacific κατά τον σχολιασμό των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου, στα οποία ο Πειραιάς έχει θετική επίδραση.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της κινεζικής εταιρείας επιδεικνύεται μεγάλη προσοχή στις αποφάσεις που λαμβάνονται σχετικά με τις νέες επενδύσεις και η προσοχή της εστιάζεται εκεί όπου διαθέτει την πλειοψηφία των μετοχών. Αυτό πάντως, προς το παρόν, δεν συμβαίνει με το λιμάνι του Πειραιά, αν και οι μετοχές του ΟΛΠ έχουν μεταβιβαστεί στο σύνολό τους στο ΤΑΙΠΕΔ, επομένως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά.
Να σημειωθεί ότι οι προθέσεις της Cosco να μην εμπλακεί περαιτέρω σε επενδύσεις αυτό το διάστημα στην Ελλάδα, διαφάνηκαν από την απόσταση που τελικά κράτησε σε σχέση με την κατασκευή κέντρου ολοκληρωμένης διακίνησης εμπορευμάτων στο Θριάσιο Πεδίο.
Όπως είπε ο κ. Qiu Jinguang αυτή τη στιγμή η Cosco όσον αφορά τον Πειραιά εστιάζει την προσοχή της στη μεταφορά περιουσιακών στοιχείων από την ίδια προς το πειραϊκό τέρμιναλ διακίνησης κοντέινερ. Η εταιρεία έχει επενδύσει στην προβλήτα ΙΙ περί τα 180 εκατ. ευρώ, προκειμένου να βελτιώσει τις ανωδομές της και την παραγωγικότητά της, ενώ προγραμματίζει επένδυση άνω των 100 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, η οποία όταν ολοκληρωθεί θα επιτρέψει στους Κινέζους να διακινούν μέσω του Πειραιά περί τα 3,7 εκατ. κοντέινερ.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2012 η Cosco διακίνησε από την προβλήτα ΙΙ 1,1 εκατ. κοντέινερ, ενώ με βάση τη συμφωνία παραχώρησης που έχει συνάψει με τον ΟΛΠ ο συμβατικός της στόχος για το 2012 προβλέπει τη διακίνηση συνολικά 1,4 εκατ. teus. Για το 2013 ο αντίστοιχος στόχος αφορά 1,7 εκατ. κοντέινερ.