Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου της ΝΕΛ κατά το Α’ εξάμηνο 2012 ανήλθε σε ποσό 30.361.713,26 ευρώ, έναντι ποσού 36.121.874,58 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011, ήτοι παρουσίασε μείωση 15,95%, η οποία οφείλεται στην αλλαγή πολιτικής του ομίλου (τρόπος εκμετάλλευσης πλοίων) κατά την περίοδο 1.1.2012 – 30.6.2012, καθώς και στην οικονομική κρίση.
Τα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου κατά το Α΄ εξάμηνο 2012 ανήλθαν σε ζημίες ποσού 8.597.371,59 ευρώ έναντι ζημιών ποσού 19.582.499,81 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011.
Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ζημίες ποσού 11.859.917,38 ευρώ κατά το α’ εξάμηνο 2012 έναντι ζημιών ποσού 20.993.331,40 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011.
Τα κέρδη / (ζημίες) του Ομίλου, πριν και μετά από φόρους κατά το Α΄ εξάμηνο του 2012 ανήλθαν σε ζημίες ποσού 18.253.987,99 ευρώ έναντι ζημιών ποσού 27.129.962,99 ευρώ το α’ εξάμηνο του 2011.
ΜΗΤΡΙΚΗ
Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας «ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΕΣΒΟΥ ΑΕ» κατά το Α΄ εξάμηνο 2012 ανήλθε σε ποσό 25.355.767,73 ευρώ έναντι ποσού 29.854.132,91 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011, ήτοι παρουσίασε μείωση 15,07 % η οποία οφείλεται στην αλλαγή πολιτικής της εταιρείας (τρόπος εκμετάλλευσης πλοίων) κατά την περίοδο 1.1.2012 – 30.6.2012, καθώς και στην οικονομική κρίση.
Τα μικτά αποτελέσματα κατά το Α΄ εξάμηνο 2012 ανήλθαν σε ζημίες ποσού 5.348.358,27 ευρώ, έναντι ζημιών ποσού 15.932.006,91 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011.
Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ζημίες 8.180.074,53 ευρώ για το Α΄ εξάμηνο 2012, έναντι ζημιών ποσού 16.806.416,35 ευρώ για την αντίστοιχη περίοδο της προηγουμένης χρήσεως
Τα κέρδη / (ζημίες) της Εταιρείας πριν και μετά από φόρους κατά το Α΄ εξάμηνο 2012 ανήλθαν σε ζημίες ποσού 13.578.455,85 ευρώ, έναντι ζημιών ποσού 21.812.275,77 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011.
ΒΡΑΧΥΠΡΟΣΘΕΣΜΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
Tην τρέχουσα περίοδο που έληξε την 30.06.2012 ο Όμιλος και η Εταιρεία παρουσίασαν τα παρακάτω μεγέθη:
Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων του Ομίλου της 30.06.2012 ανήλθε σε ποσό 87.817.478,47 ευρώ (31.12.2011: 65.225.093,16 ευρώ),έναντι κυκλοφορούντων στοιχείων ενεργητικού ποσού 33.819.385,63 ευρώ (31.12.2011: 33.607.149,65 ευρώ).
Αντίστοιχα σε επίπεδο Εταιρείας το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανήλθε σε ποσό 88.743.561,43 ευρώ (31.12.2011: 65.831.525,44 ευρώ), έναντι κυκλοφορούντων στοιχείων ενεργητικού ποσού 75.574.831,24 ευρώ (31.12.2011: 71.024.227,36 ευρώ).
Στις ανωτέρω απαιτήσεις της Εταιρείας περιλαμβάνονται ενδοεταιρικά υπόλοιπα ποσού 56.322.057,80 ευρώ και στις υποχρεώσεις ενδοεταιρικά υπόλοιπα ποσού 25.110.092,00 ευρώ αντίστοιχα.
Το λειτουργικό αποτέλεσμα από την εκμετάλλευση των πλοίων του Ομίλου για την περίοδο 1.1–30.06.2012 ήταν ζημιογόνο κατά ποσό 8.597.371,59 ευρώ (αντίστοιχα αρνητικά λειτουργικά αποτελέσματα για την περίοδο 1.1–30.06.2011 ποσού € 19.582.499,81).
Σε επίπεδο Εταιρείας τα λειτουργικά αποτελέσματα ανήλθαν σε ζημιές 5.348.358,27 ευρώ (1.1–30.06.2011: 15.932.006,91 ευρώ).
Αρνητικές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες 1.1–30.06.2012 Ομίλου ποσού 19.377.661,68 ευρώ (αντίστοιχες αρνητικές ταμειακές ροές 1.1 – 30.06.2011 ποσού 24.310.222,10 ευρώ).
Επιπρόσθετα η Εταιρεία εμφάνισε αρνητικές ταμειακές ροές ποσού 19.823.092,08 ευρώ (αρνητικές ταμειακές ροές 1.1-30.06.2011 ποσού 26.715.382,81 ευρώ).
Ζημίες προ φόρων 1.1–30.06.2012 Ομίλου ποσού 18.253.987,99 ευρώ (ζημίες 1.1-30.06.2011 ποσού 27.129.962,99 ευρώ). Αντίστοιχα, η Εταιρεία εμφάνισε ζημίες προ φόρων 1.1–30.06.2012 ποσού 13.578.455,85 ευρώ (ζημίες 1.1-30.06.2011 ποσού 21.812.275,77 ευρώ)
Εν’ όψει των ανωτέρω, η Διοίκηση του Ομίλου έχει αποφασίσει να προβεί σε μία σειρά ενεργειών, οι σημαντικότερες των οποίων αφορούν:
Α) Την τροποποίηση των πιστωτικών όρων με τους κύριους προμηθευτές του Ομίλου και ειδικότερα τους προμηθευτές καυσίμων, με σκοπό την σύγκλιση του χρόνου αποπληρωμής των εμπορικών του υποχρεώσεων και την είσπραξη των εμπορικών του απαιτήσεων.
Β) Την πιθανή αποεπένδυση παγίων περιουσιακών στοιχείων. Προς αυτή την κατεύθυνση η Διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο να προβεί σε εύλογο χρονικό διάστημα στην πώληση πλοίων αναπόσβεστης αξίας 36.000.000 ευρώ, περίπου, γεγονός που θα συμβάλει στην βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων κατά ποσό 6.000.000 ευρώ περίπου.
Γ) Συρρίκνωση της δραστηριότητας της εταιρείας, δεδομένου ότι η επέκταση των δραστηριοτήτων της, τους προηγούμενους μήνες δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα εξαιτίας της μη αναμενόμενης ανατροπής των γενικών οικονομικών συνθηκών της χώρας, όσο και της μεγάλης αύξησης των τιμών των καυσίμων, τα οποία αποτελούν σημαντικό μέρος του λειτουργικού κόστους του Ομίλου.
Έτσι επανακαθορίστηκε η χρήση των πλοίων του Ομίλου και η γενικότερη αναδιάρθρωση των λειτουργιών της επιχείρησης, αποφασίσθηκε η διακοπή συμβάσεων ναυλώσεων συγκεκριμένων πλοίων, το αποτέλεσμα εκμετάλλευσης των οποίων, είναι ζημιογόνο, και επαναξετάσθηκαν οι συμβάσεις πρακτορεύσεως , η πιστωτική πολιτική προς τις μεταφορικές εταιρείες καθώς και η μείωση αποδοχών του προσωπικού.
Σημειώνεται ότι μέσα στη χρήση 2011 και κατά την τρέχουσα περίοδο και έως την ημερομηνία έγκρισης των συνημμένων ενδιάμεσων Οικονομικών Καταστάσεων η εταιρεία διέκοψε την χρονοναύλωση έξι πλοίων λόγω των αρνητικών λειτουργικών αποτελεσμάτων. Υπό το πρίσμα των ανωτέρω οι παρούσες ενδιάμεσες καταστάσεις οικονομικής πληροφόρησης της Εταιρείας και του Ομίλου έχουν ετοιμαστεί στη βάση της δυνατότητας ομαλής συνέχισης των δραστηριοτήτων τους.
Αντιστοίχως οι ενδιάμεσες ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις δεν περιλαμβάνουν προσαρμογές σχετικές με την ανάκτηση και την ταξινόμηση των περιουσιακών στοιχείων του ενεργητικού, τα ποσά και την ταξινόμηση των υποχρεώσεων ή άλλες προσαρμογές οι οποίες θα ήταν ως αποτέλεσμα της μη δυνατότητας ομαλής συνέχισης της δραστηριότητας του Ομίλου.
Δ) Επίσης έχουν ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις και πιθανολογείται η επίτευξη συμφωνίας για την αναδιάρθρωση και ρύθμιση των υποχρεώσεων της προς τις τράπεζες και το σύνολο των προμηθευτών της , ώστε να εξασφαλισθεί η αναγκαία ρευστότητα για την εξακολούθηση της λειτουργίας της και να αντιμετωπιστεί το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον.