Με τις τράπεζες να έχουν κλείσει τις στρόφιγγες χρηματοδότησης της ναυτιλίας, η θάλασσα, εξελίσσεται σε παράδεισο και κόλαση ταυτόχρονα για τους εφοπλιστές.
Την τύχη να τους χαμογελάει βλέπουν οι εφοπλιστές οι οποίοι διαθέτουν ζεστό χρήμα στα χέρια τους ενώ στον αντίποδα, η ναυτιλία μετατρέπεται σε πραγματικό εφιάλτη για όλους εκείνους οι οποίοι πωλούν τα πλοία τους για να αποκτήσουν ρευστότητα.
Οι αξίες τους έχουν πέσει σε τέτοιο βαθμό, λόγω των συνεχών πιέσεων που δέχεται η ναυλαγορά, ώστε πλοία 15ετίας πωλούνται σχεδόν σε τιμές σκραπ και όπως φαίνεται έπεται συνέχεια.
Σήμερα ένα τέτοιο πλοίο, χωρητικότητας 150.000 τόνων περίπου, πωλείται γύρω στα 8 εκατομμύρια δολάρια όταν το 2007 θα αγοραζόταν στα 63,5 εκατ., δηλαδή η αξία του έχει πέσει κατά 55,5 εκατ. δολάρια μέσα σε μία εξαετία.