Σε πυρετώδεις ρυθμούς συνεχίζουν τις αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι έχουν ως όπλο τους την ρευστότητα και αξιοποιούν πλήρως τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται αφού οι αξίες των πλοίων έχουν πέσει πολύ χαμηλά.
Οπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν στη διάρκεια του οκταμήνου Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2012 περί τα 2,29 δισ. δολ. για την απόκτηση 125 πλοίων διαφόρων τύπων και καταλαμβάνουν την πρώτη θέση της σχετικής κατάταξης μεταξύ όλων των ναυτιλιακών δυνάμεων του κόσμου.
Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν επενδύσει 2,66 δισ. δολ. για την απόκτηση 102 πλοίων.
Τα στοιχεία πάντως του ναυλομεσιτικού οίκου είναι αποκαλυπτικά σε ό,τι αφορά την πτώση των αξιών των πλοίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2011 άλλαξαν χέρια 669 πλοία έναντι 11,53 δισ. δολ., ενώ φέτος το ίδιο διάστημα ο ίδιος οίκος κατέγραψε αγοραπωλησίες 671 πλοίων (δηλαδή δύο περισσότερων) συνολικής αξίας 7,66 δισ. δολ.
Ειδικότερα, πέρυσι, οι αγοραπωλησίες αφορούσαν 348 πλοία ξηρού φορτίου αξίας 4,47 δισ. δολ., 249 δεξαμενόπλοια 5,61 δισ. δολ., 63 containerships 1,41 δισ. δολ. και εννέα πλοία ψυγεία αξίας 29,1 εκατ. δολ.
Το 2012 άλλαξαν χέρια 325 πλοία ξηρού φορτίου, αξίας 3,57 δισ. δολ, 214 δεξαμενόπλοια αξίας 3,19 δισ. δολ., 100 containerships αξίας 0,843 δισ. δολ. και πέντε πλοία ψυγεία αξίας 39,8 εκατ. δολ.
Από την παράθεση των παραπάνω στοιχείων είναι εμφανής η πτώση των αξιών των πλοίων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Σε ότι αφορά τους Ελληνες εφοπλιστές, θα πρέπει να σημειωθεί ότι εξακολουθεί να υφίσταται το ενδιαφέρον για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει εκδηλωθεί τα τελευταία χρόνια, ενώ παραδοσιακά η παρουσία τους είναι ισχυρή τόσο στο ξηρό φορτίο όσο και στα δεξαμενόπλοια.
Αναλυτικότερα στο οκτάμηνο του 2012 τα ελληνικά συμφέροντα απέκτησαν 60 bulk carriers επενδύοντας 1,1 δισ. δολ., 39 δεξαμενόπλοια αντί 0,689 δισ. δολ. και 26 containerships αντί 0,488 δισ. δολ.
Αντίστοιχα, το ίδιο διάστημα πέρυσι οι Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν 50 πλοία ξηρού χύδην φορτίου αντί 1,12 δισ. δολ., 29 δεξαμενόπλοια αντί 0,878 δισ. δολ. και 23 containerships αντί 0,654 δισ. δολ.
Συνολικά τα ελληνικά συμφέροντα έχουν αποκτήσει το 18,7% των πλοίων που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως και επένδυσαν το 30% σχεδόν των συνολικών επενδύσεων.