Συζητείται εκ νέου, αύριο, στο Πρωτοδικείο της Μυτιλήνης, το αίτημα της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) και της θυγατρικής της C-Link-Ferries, να επικυρωθεί η συμφωνία εξυγίανσης που έχει συνάψει η εταιρεία με τους πιστωτές της.
Η ΝΕΛ διευκρινίζει σε σημερινή ανακοίνωσή της ότι μέρος της συμφωνίας εξυγίανσης είναι και η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και η απόκτηση της πλειοψηφίας των μετοχών της εταιρείας από την Altana Navigation Ltd.
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, την Παρασκευή, παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο συνήγοροι από τον όμιλο Attica Group (Attica και Blue Star Ferries), οι οποίοι ζήτησαν απόρριψη του αιτήματος, κάνοντας λόγο «για έννομο συμφέρον του ομίλου, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης όρων υγιούς ανταγωνισμού».
Από την πλευρά τους, οι νομικοί σύμβουλοι της ΝΕΛ υποστήριξαν ότι η Attica Group και η Blue Star Ferries δεν έχουν κάποιο έννομο συμφέρον να ζητήσουν την απόρριψη του αιτήματος, καθώς σε αυτές δεν υπάρχει καμία οφειλή από τη ΝΕΛ. Από τα 170 εκατ. ευρώ που οφείλει η ΝΕΛ, τα 110 αφορούν οφειλές σε τράπεζες.
Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, μιλώντας στο ΑΜΠΕ, είπε ότι αν απορριφθεί το αίτημα εξυγίανσης της ΝΕΛ, ο όμιλος Attica θα λειτουργεί μονοπωλιακά στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη.
Σύμφωνα με το σχέδιο, η ΝΕΛ και η C-Link-Ferries με την απεμπλοκή τους από το μεγαλύτερο μέρος των χρεών τους, θα επιδιώξουν να αποκομίσουν κέρδη από ακτοπλοϊκές ανάγκες που δημιουργούνται περιστασιακά ή μεσοπρόθεσμα, επιδιώκοντας να πάρουν και άλλες άγονες γραμμές. Επίσης, η ΝΕΛ προχωρά σε ναύλωση πλοίων της σε διάφορες περιοχές της Μεσογείου, αλλά και των ταχυπλόων της στο εξωτερικό.
Παράλληλα, θα επιδιώξει ανάλογες συμφωνίες, όπως αυτές που έκανε πρόσφατα με τον όμιλο Grimaldi σε δύο γραμμές της Αδριατικής, οι οποίες της εξασφαλίζουν έσοδα από μηδενικό κόστος.
Στη σημερινή ανακοίνωσή της η ΝΕΛ αναφέρει σχετικά πως «η συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi αφορά στις γραμμές της Αδριατικής και εντάσσεται στην πολιτική της εταιρείας για μείωση του σταθερού λειτουργικού της κόστους με ταυτόχρονη διατήρηση της εμπορικής της παρουσίας στις γραμμές αυτές. Η εκτίμηση της Διοίκησης είναι ότι η συμφωνία θα επιδράσει θετικά στα αποτελέσματά της».
Εν τω μεταξύ, η ΝΕΛ έχει ήδη αντιδράσει στη ετήσια δρομολόγηση του πλοίου Patmos της Blue Star Ferries στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, που εγκρίθηκε στις 12 Ιουλίου 2012 από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Η εταιρεία έχει προσφύγει για το θέμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να απορριφθεί η δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου ως εκπρόθεσμη, ενώ προτίθεται να ζητήσει αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο. Το σχετικό δικαστικό αίτημα έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί την Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013.