Επιλέγουν να αγοράζουν στη μισή τιμή
Για περισσότερο από δύο εβδομάδες οι Έλληνες εφοπλιστές απέχουν από τις ναυπηγήσεις πλοίων.
Αντιθέτως η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα επιλέγει την αγορά πλοίων στη μισή τους αξία σε σχέση με το 2010 και το 2011.
Πλοία σε τιμές πλέον του 50% κάτω από αντίστοιχες αγορές φέρονται να απέκτησαν τις τελευταίες μέρες εταιρείες όπως η Polembros (Πολέμης), η Diana (Παληός), η Prime Marine (Toπούζογλου), η Τshekka Shipping, η Salmar Shipping.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Polembros συνδέεται με την απόκτηση ενός bulk carrier του ΝSS Advance 173.000 τόνων, κατασκευής 1995, στην τιμή των 10 εκατ. δολαρίων, ενώ το Μάρτιο του 2011 σε αντίστοιχη πράξη η αξία του πλοίου είχε καταγραφεί στα 23 εκατ. δολάρια. Επίσης η Diana απέκτησε το νεότευκτο bulk carrier Polymnia, 98.000 τόνων, στην τιμή των 24,5 εκατ. δολαρίων, ένα αντίστοιχο πλοίο τον Σεπτέμβριο του 2010 είχε κλείσει να κατασκευαστεί στα 40,8 εκατ. δολάρια από ναυπηγεία της Κίνας.
Οι Έλληνες εφοπλιστές υπολογίζεται ότι από την αρχή του χρόνου έχουν επενδύσει περί τα 2,7 δισ. δολάρια για αγορές πλοίων έχοντας αλλάξει σταδιακά την πολιτική που ακολουθούσαν έως και το 2010 επιλέγοντας περισσότερο να παραγγέλνουν πλοία παρά να αγοράζουν με την προσδοκία της βελτίωσης της ναυλαγοράς μετά το 2012 ? 2013. Στο μεταξύ όμως τα πράγματα άλλαξαν, η ναυλαγορά συνεχίζει την αβέβαιη πορεία της και οι Ελληνες σπεύδουν τουλάχιστον να εκμεταλλευθούν τις χαμηλές αξίες των πλοίων με «όπλο» τη ρευστότητα.