Εθνικό σχέδιο για την κρουαζιέρα, το οποίο θα παρουσιαστεί σύντομα από κοινού με την υπουργού Τουρισμού, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης στη θεματική συνάντηση για την πολιτική της κρουαζιέρας που πραγματοποιήθηκε στον ΟΛΠ.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, πρέπει να γίνουν επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, σε συνδυασμό με υψηλού επιπέδου παροχές, σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί και θεσμοθετημένες συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα διοίκησης ώστε να προκύψουν μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη για την εθνική οικονομία.
Όπως είπε, η Ελλάδα, το 2011, κατέλαβε την έκτη θέση στα έσοδα από την κρουαζιέρα με 605 εκατ. ευρώ ενώ σε αριθμό επιβατών ήταν τρίτη μετά την Ιταλία και την Ισπανία.
Σο σημείο αυτό πρόσθεσε ότι η χαμηλή χρήση των λιμανιών ως home porting αποτυπώνεται στα στοιχεία καθώς μόλις 16% των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2011, ξεκίνησαν από ελληνικό λιμάνι ενώ το αντίστοιχο ποσοστό εκτιμάται γύρω στο 75% για την Ισπανία.
Τη βεβαιότητα ότι η κρουαζιέρα το 2013 θα κινηθεί σε επίπεδα υψηλότερα του 2012, εξέφρασε από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ ΑΕ Γιώργος Ανωμερίτης, ο οποίος επανέλαβε ότι ο Οργανισμός θα διατηρήσει σταθερά τα τιμολόγιά του από το 2013 έως το 2016.
Το λιμάνι του Πειραιά, συνέχισε, από το νέο έτος θα διαθέτει 11 θέσεις ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων ενώ ήδη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας για έξι θέσεις ελλιμενισμού πλοίων νέας γενιάς (μήκους άνω των 300 μέτρων).
Επίσης ανακοίνωσε ότι ο ΟΛΠ σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» θα υπογράψει εντός του έτους μνημόνιο συνεργασίας για την αποφυγή διπλών ελέγχων αποσκευών.
Το home porting θα μπορούσε να αποφέρει μεγάλα οικονομικά οφέλη αν τα κρουαζιερόπλοια παρέμεναν στα ελληνικά λιμάνια για όλες τις ανάγκες, τροφοδοσία, επισκευές, σημείωσε από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και ανέφερε ότι ο λόγος για την υστέρηση του home porting έχει να κάνει και με την έλλειψη υποδομών σε λιμάνια και στεριά.
Ακόμα τόνισε ότι οι αεροπορικές συνδέσεις πρέπει να είναι επαρκείς, δεδομένου ότι είναι σημαντικός παράγοντας για τον τομέα της κρουαζιέρας ενώ για τις υπηρεσίες στη στεριά είπε ότι θα πρέπει να είναι αναβαθμισμένες, σε ξενοδοχειακό δυναμικό, σε ταχείες μεταφορές, πολιτιστικά και ψυχαγωγικά δρώμενα, κάνοντας το home porting δελεαστικό και πρακτικά εφικτό.