Η πτώση της ναυλαγοράς έχει πλέον αποτελέσματα και στις αξίες των πλοίων, νωρίτερα από ό,τι ανέμεναν πολλοί αναλυτές. Ο ναυλομεσιτικός οίκος «N. Cotzias» υποστηρίζει ότι η πτώση είναι ήδη εμφανής σε πλοία που έχουν ναυπηγηθεί στις αρχές του 1990 και σε τύπους όπως τα handysize και handymax.
Υπάρχει ήδη μια αισθητή πτώση στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων αλλά και ο δείκτης της ναυλαγοράς κυμαίνεται σε πολύ χαμηλότερα νούμερα από αυτά που υπήρχαν στα μέσα του προηγούμενου μήνα, θέλοντάς τον οι περισσότερες προβλέψεις να οδηγείται σε ακόμη πιο χαμηλά επίπεδα σημειώνει ο «N Cotzias».
Η αισθητή πτώση των τιμών εμφανίζεται, προσθέτει, κυρίως σε πλοία που έχουν χτιστεί στις αρχές του 1990 και μετά, χωρίς αυτό πάντως να σημαίνει ότι δεν υπάρχει αξιοσημείωτη πτώση στις τιμές και των πλοίων που έχουν χτιστεί στην αρχή και στα μέσα της δεκαετίας του 1980.
Σε γενικές γραμμές, συμπληρώνει, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε ότι σε όλους τους τύπους ξηρών πλοίων εμφανίζεται μια πτώση στις χρηματικές απαιτήσεις των πωλητών τους, αλλά η πιο αισθητή παρουσιάζεται στην κατηγορία των handysize και handymax, όπου υπάρχει μια υποχώρηση που αγγίζει σε κάποιες περιπτώσεις τα δύο εκατομμύρια.
Για παράδειγμα 25άρι πλοίο κατασκευής το 1992-1993 υπολογιζόταν στα 15 εκατ. δολάρια πριν από 2-3 μήνες και σήμερα αρκετά όμοια πλοία παρουσιάζονται σε τιμές λίγο πάνω από τα 13 εκατ. δολάρια. Στο ερώτημα αν οι τιμές που επικρατούν πλέον στην αγορά αντικατοπτρίζουν την πραγματική αξία των πλοίων σε σχέση με το ναύλο που παίρνουν και το χρόνο απόσβεσής τους, η απάντηση που δίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος είναι ότι ακόμα δεν έχουν φτάσει σε αυτό το ικανοποιητικό επίπεδο αν και αυτή η εποχή δεν είναι πολύ μακριά από τώρα.
Ακόμα, αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι οι αξίες των πλοίων αρχίζουν και συμπαρασύρονται από την αυξημένη δυναμική και μεταβλητότητα των ναυλαγορών ταχύτερα από το παρελθόν, όπου οι κύκλοι της αγοράς είχαν μεγαλύτερη περιοδικότητα και διάρκεια. Αυτό χαρακτηρίζεται ως ικανοποιητικό γιατί οι σταθερά ακριβές τιμές των πλοίων σε μια αγορά που τα ναύλα υποχωρούν καθημερινά ήταν ένας αποτρεπτικός παράγοντας νέων αγορών από εφοπλιστές και επενδυτές που αναζητούσαν την αγορά πλοία σε ρεαλιστική τιμή.