Η μείωση των παραγγελιών για την κατασκευή νέων πλοίων έχει οδηγήσει μεγάλα ναυπηγεία να ανακοινώνουν για το εννεάμηνο μείωση των καθαρών κερδών τους, ενώ αύξηση παρουσιάζουν τα ναυπηγεία που έχουν προχωρήσει σε εξειδικευμένες κατασκευές πλοίων, όπως τα drill ships ή τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.
Ενδεικτικό είναι ότι οι Έλληνες εφοπλιστές κινήθηκαν πολύ συγκρατημένα στον τομέα των νέων κατασκευών μειώνοντας τις επενδύσεις τους κατά 110%!
Ειδικότερα, οι Έλληνες στο εννεάμηνο τοποθέτησαν παραγγελίες για την κατασκευή 97 πλοίων, αξίας 3,8 δισ. δολαρίων, ενώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα είχαν τοποθετήσει παραγγελίες για 142 πλοία αξίας 8 δισ. δολαρίων.
Αυτή η εικόνα έχει ως αποτέλεσμα, όπως αποτυπώνεται σε ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, μεγάλα ναυπηγεία να παρουσιάζουν στο 9μηνο σημαντική μείωση καθαρών κερδών.
Η νοτιοκοεράτικη Hyundai Heavy Industries κατέγραψε 50% μείωση των καθαρών κερδών στο εννεάμηνο. Σε αντίθεση με την απότομη μείωση των κερδών της Hyundai, η Samsung HI, που είναι το δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγείο της Ν. Κορέας, ανακοίνωσε ότι η παραγγελία εξειδικευμένων πλοίων-γεωτρύπανων (drill ship) αύξησε τα κέρδη του ναυπηγείου στη διάρκεια του τρίτου 4μηνου κατά 150% και έφτασαν σε 254 εκατ. δολ.