Επένδυσαν 6,3 δισ. δολάρια μόνο το 2012
Στην πρύμνη την κρίση έχει βάλει η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα που παρά το γεγονός ότι έχει πλήξει και τη ναυτιλιακή βιομηχανία, οι Έλληνες ξεχωρίζουν τις ευκαιρίες κάνοντας κατάλληλα επιχειρηματικά deal.
Γεγονός αποτελεί ότι οι Έλληνες και σε περίοδο οικονομικής ύφεσης κερδίζει μεγάλο μερίδιο στην πίτα των επενδύσεων, μάλιστα, τη χρονική περίοδο Ιανουαρίου –Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους, οι Έλληνες εκτιμάται ότι έχουν προχωρήσει σε 129 συνολικές αγορές πλοίων και αξίας που ξεπερνάει τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζοντας 2% μείωση, σε αριθμό αγορών, σε σύγκριση με τους πρώτους εννιά μήνες του 2011.
Η κινητικότητα των επενδύσεων από Έλληνες εμφανίζεται να κατέχει 15,4% του συνολικού αριθμού των πλοίων που άλλαξαν χέρια, παγκοσμίως, και εξακολουθεί να παραμένει υψηλότερη από το ποσοστό 12% που κατέχουν οι άμεσοι ανταγωνιστές τους που είναι οι Κινέζοι, με 102 συνολικές αγορές μεταχειρισμένων πλοίων και συνολική αξία επενδυμένου κεφαλαίου περίπου 600 εκατ. δολάρια.
σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία των ναυλομεσιτικών οίκων, τα πλοία bulkers παραμένουν στο επίκεντρο των Ελλήνων επενδυτών με 58 συνολικές αγορές μεταχειρισμένων πλοίων και αξία επενδυμένου κεφαλαίου πάνω από 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, παρουσιάζοντας 9% ετήσια αύξηση, ενώ εκτιμάται ότι έχουν προχωρήσει σε 44 αγορές πλοίων tankers με αξία επενδυμένου κεφαλαίου περίπου 853 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση 38% από την περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2011. Το αγοραστικό τους ενδιαφέρον στον τομέα των containers εμφανίζεται ελάχιστο με 22 συνολικές αγορές πλοίων σε αξία επενδυμένου κεφαλαίου περίπου 390 εκατομμύρια δολάρια, 27% κάτω από τα επίπεδα του 2011.
«Πάρτι» στις ναυπηγήσεις
Στην Αγορά των επενδύσεων, τώρα, οι Έλληνες εμφανίζονται να έχουν προχωρήσει σε 97 νέες παραγγελίες πλοίων με αξία επενδυμένου κεφαλαίου άνω των 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, από 142 συνολικές παραγγελίες και αξία επενδυμένου κεφαλαίου που ξεπερνά τα 8 δισεκατομμύρια δολάρια τους πρώτους εννιά μήνες του 2011.
Οι Κινέζοι εμφανίζουν πιο έντονη διάθεση στις ναυπηγήσεις από τους Έλληνες, με 125 συνολικές νέες παραγγελίες πλοίων από 244 τη περσινή χρονιά, κατέχοντας 23,5% του συνολικού αριθμού των παραγγελιών και οι Έλληνες 13,5%.
Συνολικά, η επενδυτική διάθεση των Ελλήνων για ναυπηγήσεις παρουσιάζει 32% μείωση από τα επίπεδα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος του 2011, με τον τομέα των Bulk carriers να προσελκύει τη μερίδα του λέοντος με 48 νέες παραγγελιές, 26% κάτω από τα επίπεδα του 2011.