Κοστολόγιο για κάθε άγονη γραμμή θα συντάξει η Ειδική Επιτροπή για την ακτοπλοΐα, προκειμένου το σύστημα επιδοτήσεων να είναι πιο λειτουργικό και δίκαιο, δήλωσε σήμερα η υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Ελπίδα Τσουρή, σε συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους.
Ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές το 2011 είναι ελαφρώς αυξημένος έναντι του 2010. Ειδικότερα, οι δαπάνες για τις άγονες γραμμές της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών το 2011 είναι στα 39.257.000 ευρώ έναντι 40 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ για τις άγονες γραμμές αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής είναι στα 52 εκατ. ευρώ έναντι 50,9 το 2010.
Τις επόμενες ημέρες μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ανοίξουν οι προσφορές από τρεις ελληνικές εταιρείες, προκειμένου να εκπονηθεί μελέτη για την εφαρμογή του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο.
Η εταιρία που θα επιλεγεί θα πρέπει μεταξύ άλλων να κοστολογήσει ξεχωριστά κάθε άγονη γραμμή.
Η εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου», της εναρμόνισης, δηλαδή, των εισιτηρίων των θαλάσσιων μεταφορών με αυτή των χερσαίων, με κριτήριο τη χιλιομετρική απόσταση, σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει και σε σύγκριση πάντα με χώρες της ΕΕ, όπου έχει ήδη εφαρμοστεί το μέτρο, υπολογίζεται πως το κόστος μεταφορών μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 1/10 του σημερινού.
Στο μεταξύ με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας συναντήθηκε, χθες, η υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Ελπίδα Τσουρή.
Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο της δραστηριότητας της επιτροπής που είχε συστήσει η υφυπουργός και εξετάζει τα προβλήματα των άγονων γραμμών και γενικότερα της ακτοπλοΐας.
Η ΠΝΟ κατέθεσε υπόμνημα με τις προτάσεις για την ενίσχυση της εργασίας των ναυτικών.
Μεταξύ άλλων, ζητεί την αυστηρή εφαρμογή της δεκάμηνης απασχόλησης των ναυτεργατών στην ακτοπλοΐα και να ισχύσει η ελληνική εργατική νομοθεσία και όχι η αντίστοιχη της χώρας με τη σημαία που φέρει το πλοίο.
Επίσης ζητεί έλεγχο της εφαρμογής χωρίς παρεκκλίσεις του ωραρίου εργασίας των ναυτεργατών σε όλα τα επιβατηγά πλοία και διασφάλιση των θέσεων εργασίας σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων και τις σχετικές προτάσεις, δηλ. με βάση τον αριθμό των επιβατών και όχι των κλινών. Εφαρμογή της εννιάμηνης επάνδρωσης των Μεσογειακών Τουριστικών πλοίων και καθορισμό οργανικών συνθέσεων ταχύπλοων επιβατηγών πλοίων με διατήρηση όλων των ειδικοτήτων των ναυτεργατών, κ.α.