H παρούσα αρνητική συγκυρία στην παγκόσμια οικονομία και στην ναυτιλία, δημιουργεί ευκαιρίες σε πλοιοκτήτες είτε για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων σε αρκετά ελκυστικές τιμές η παραγγελία νεότευκτων πλοίων, ECO type, εξίσου σε χαμηλές τιμές.
Και στις δύο περιπτώσεις το χαρακτηριστικό είναι η έλλειψη χρηματοδότησης, άρα οι ευκαιρίες απευθύνονται όπως έχουμε τονίσει σε εταιρείες που έχουν πλεονασματική κεφαλαιακή επάρκεια επισημαίνει ο οίκος Moundreas.
Η τάση αυτή αποτυπώνεται και από τις επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών, είτε σε μεταχειρισμένα είτε σε νεότευκτα πλοία. Η πραγματικότητα είναι πως ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων που αγοράστηκαν από Έλληνες είναι μεγαλύτερος από των αριθμό των παραγγελιών που έβαλαν, αλλά και στις δύο περιπτώσεις είναι αρκετά σημαντικός.
Με επιφύλαξη παραθέτουμε τα στοιχεία όπου ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων έως σήμερα που αγοράστηκαν από Έλληνες είναι περίπου στα 200 πλοία εκ των οποίων τα μισά είναι μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ αντίστοιχα οι συνολικές παραγγελίες είναι περίπου 100 πλοία με σχεδόν τα μισά να είναι μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Χαρακτηριστικό επίσης είναι ότι για το 2012, οι Έλληνες κρατούν τα πρωτεία στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων όλων των τύπων, 200 πλοία, από τους Κινέζους, 80 πλοία, που είναι ο κυρίαρχος ανταγωνιστής τους.