Οι Έλληνες εφοπλιστές δεν διστάζουν να επενδύσουν
Επενδύσεις 7,3 δισ. δολαρίων από Έλληνες εφοπλιστές. Συμφωνίες 3,8 δισ. δολαρίων με ναυπηγεία της Ασίας για την κατασκευή 97 πλοίων, ενώ πραγματοποιήθηκαν και αγορές 202 πλοίων ύψους 3,5 δισ.
Στα επίπεδα των 7,3 δισ. δολαρίων υπολογίζεται ότι ανέρχεται η αξία των επενδύσεων που έχουν πραγματοποιήσει από την αρχή του χρόνου οι Έλληνες εφοπλιστές, αγοράζοντας και παραγγέλλοντας νέα πλοία στα ναυπηγεία.
Παρά την κρίση και τις σοβαρές δυσκολίες χρηματοδότησης, 34 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν μέχρι τώρα υπογράψει με τα ναυπηγεία της Ασίας (Κίνα – Κορέα – Ιαπωνία) συμφωνίες ύψους 3,8 δισ. δολαρίων, που αφορούν 97 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 7 εκατ. τόνων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Golden Destiny.
Μεταξύ των εφοπλιστών, που ποντάρουν με μεγαλύτερους και νεότερους στόλους αλλά και με την είσοδό τους σε νέες αγορές να είναι έτοιμοι να απαντήσουν στις προκλήσεις της διεθνούς ναυτιλίας με το τέλος της κρίσης, είναι οι: Αγγελόπουλος, Εμπειρίκος, Κανελλάκης, Βαρδινογιάννης, Βαφειάς, Κολλάκης, Παληός, Οικονόμου, Τσολάκης, Προκοπίου, Μαρτίνος, Ευσταθίου, Λαιμός, Καρνέσης, Λασκαρίδης, Λογοθέτης, Αγγελικούσης, Φράγκου, Τραυλός, Γουλανδρής, Περατικός, Λιβανός, Πιστιόλης, Τσάκος.
Η πλειονότητα των νέων πλοίων θα «πέσει στο νερό» το 2014 και το 2015, όταν αναμένεται ότι η ναυτιλιακή κρίση σταδιακά θα φθάνει στο τέλος και το θαλάσσιο εμπόριο θα μπορεί να ελπίζει σε καλύτερες μέρες από αυτές που διανύει.
Οι επενδύσεις
Η Aegean Shipping του Κ. Αγγελόπουλου ενισχύει τη θέση της στα τάνκερ με περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, η Aeolos Management της οικογένειας Εμπειρίκου «ποντάρει» στα κοντέινερ, η Αlpha Tankers του Χ. Κανελλάκη συνεχίζει τις επενδύσεις της στα LNG, η DST της οικογένειας Τσολάκη μέσα σε ένα εξάμηνο «ανοίγεται» με τέσσερις παραγγελίες στα νεότευκτα πλοία, η Enesel της οικογένειας Λαιμού κλείνει μία από τις σημαντικότερες συμφωνίες της χρονιάς στα κοντέινερ ύψους 1,150 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Στα κοντέινερ εισέρχεται η Avin του ομίλου Βαρδινογιάννη, επενδύοντας 50 εκατ. δολάρια, το ίδιο και η Lomar της οικογένειας Λογοθέτη με την παραγγελία τεσσάρων κοντέινερ. Εξάλλου, ο όμιλος Τσάκου ενισχύει την παρουσία του στην αγορά των LNG με την παραγγελία δύο πλοίων.
Αγορές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shiproking, περισσότερη δραστηριότητα επέδειξαν φέτος οι Ελληνες εφοπλιστές στις αγορές πλοίων, αφού επένδυσαν περί τα 3,5 δισ. δολάρια για την αγορά 202 πλοίων, ενώ τα τελευταία χρόνια υπερτερούσαν σημαντικά τα κεφάλαια που επένδυαν σε ναυπηγήσεις.