Μήλον της Έριδος τα Δωδεκάννησα – Νέες κατηγορίες προς το Υπουργείο Ναυτιλίας από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΝΕΛ
Το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει, μετά από 40 χρόνια, την παραδοσιακή γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη μελετά η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, εφόσον γίνουν αποδεκτές οι ενστάσεις που έχει καταθέσει για την έγκριση των δρομολογίων προς τα Δωδεκάνησα τα οποία θα εκτελεί θυγατρική της εταιρεία.
Παράλληλα, η NEL Lines έχει ξεκινήσει πολιτική «μετανάστευσης» πλοίων, μέσω της διαδικασίας ναυλώσεων, σε γραμμές του εξωτερικού.
Υπενθυμίζεται πως, εν μέρει, τα δρομολόγια προς τα νησιά των Δωδεκανήσων είναι επιδοτούμενα, εν αντιθέσει με αυτά της γραμμής Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη.
Αυτή τη στιγμή τα δρομολόγια προς τα Δωδεκάνησα κάνει, με απευθείας ανάθεση, η ανταγωνίστρια εταιρεία της ΝΕΛ, η Blue Star Ferries, η οποία στα τέλη Σεπτεμβρίου, με επιστολή της προς την Επιτροπή Διενέργειας Μειοδοτικού Διαγωνισμού, ζήτησε να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι η C Link Ferries (θυγατρική της ΝEL Lines) έχει καταθέσει αίτηση υπαγωγής στον Πτωχευτικό Κώδικα και άρα δεν μπορεί να πάρει μέρος.
Η NEL Lines αντέδρασε άμεσα και προσκόμισε στην επιτροπή ενστάσεων του υπουργείου έγγραφα που πιστοποιούν ότι δεν ευσταθεί η αιτιολογία της Blue Star και έχει δικαίωμα να συμμετέχει στο διαγωνισμό για τα δρομολόγια προς τα νησιά των Δωδεκανήσων.
Το θέμα από τότε εκκρεμεί και μετά από συνεχείς αναβολές τελικά ο φάκελος παραπέμφθηκε στην νομική υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και από εκεί στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Στελέχη της ΝΕΛ ευελπιστούν πως, έως το τέλος Νοεμβρίου, θα έχουν στα χέρια τους την τελική απόφαση η οποία θα τους δικαιώνει. Εκτιμούν δε πως, από τις αρχές Φεβρουαρίου, θα δουν το πλοίο Εuropean Express να «δένει» στα Δωδεκάνησα.
Στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη που έχει, όπως σχεδόν όλες, οικονομικές ζημιές, εκτελούν δρομολόγια άλλες δυο εταιρείες (η Hellenic Seaways με το Νήσος Χίος και η Attica Group με το Blue Star Patmos).
Μάλιστα η δρομολόγηση του νεότευκτου Blue Star Patmos στα μέσα του καλοκαιριού πυροδότησε την «ναυμαχία» που έχει ξεσπάσει μεταξύ της NEL Lines και της Blue Star Ferries. Από τότε μέχρι σήμερα έχει εκδηλωθεί ένας «πόλεμος» επιστολών προς την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με τις οποίες η κάθε εταιρεία εκφράζει ενστάσεις για ενέργειες της άλλης.
Από την πλευρά της, και η Hellenic Seaways παρακολουθεί τις εξελίξεις και δεν διστάζει να αντιδράσει, όπως έκανε στις 13 Νοεμβρίου, όταν με έγγραφό της προς την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου ζήτησε να μην εγκριθεί η τροποποίηση των δρομολογίων πλοίου της NEL Lines με το αιτιολογικό ότι «διευκολύνεται η ανταγωνίστρια εταιρεία ΝΕΛ να εκτελεί συνδυαστικά δρομολόγια σε άλλες γραμμές όπου δεν έχει ανταγωνισμό με αποτέλεσμα να καρπούται τεράστια οφέλη από αυτή την ενέργεια εις βάρος της εταιρείας μας».
Το τελευταίο επεισόδιο στο «σήριαλ» εκτυλίχθηκε την Δευτέρα, όταν η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστή Μουσουρούλη στην οποία εκφράζει την διαφωνία της για το αίτημα της Blue Star να αλλάξει κατά μια ώρα νωρίτερα τις ώρες αναχώρησης από Πειραιά και Μυτιλήνη.
Εφόσον εγκριθεί το αίτημα αυτό τα πλοία των εταιρειών ΝΕΛ και Βlue Star θα αναχωρούν με περίπου μια ώρα διαφορά το ένα από το άλλο ενώ από τη Χίο προς Πειραιά τα πλοία των δυο εταιρειών θα φεύγουν με διαφορά 10 λεπτών.
Στην επιστολή η ΝΕL Lines επαναλαμβάνει την πάγια θέση της για παράνομη δρομολόγηση του Blue Star Patmos «που δεν προσφέρει τίποτα και που η δραματική πτώση της κίνησης των επιβατών, οχημάτων και φορτηγών μας δικαιώνει», υπενθυμίζοντας πως έχει προσφύγει για το θέμα στη Δικαιοσύνη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου Γιάννης Αβραντίνης επισήμανε ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας, έχει επιδοθεί από το καλοκαίρι έως σήμερα σε μια διαρκή επιχείρηση εκτοπισμού της εταιρείας από τις γραμμές του βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες επιδεικνύουν ανοχή και σύμπραξη με συγκεκριμένες εταιρείες για τη δημιουργία μονοπωλιακών – ολιγοπωλιακών καταστάσεων στην κορύφωση μάλιστα της οικονομικής κρίσης».
Σημείωσε ακόμη πως «η NEL θα στραφεί νομικά προς στελέχη της Blue Star Ferries για τις επίσημες καταγγελίες της τελευταίας στην επιτροπή ενστάσεων του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες που δημιούργησαν εμπόδια στη συμμετοχή της εταιρείας στο διαγωνισμό για τα δρομολόγια προς τα Δωδεκάνησα».