Το κράτος οφείλει 12 εκατ. ευρώ
Tις προτάσεις των τραπεζών για τη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο κρίσιμο 2013 περιμένει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.
Από την άλλη πλευρά δε φαίνεται να έχει βρει ανταπόκριση στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης η πρόταση για μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια και τις υπηρεσίες των πλοίων.
Επίσης στο κενό έχει πέσει και η προσπάθεια που έγινε ώστε να βελτιωθούν οι όροι προμήθειας των ναυτιλιακών καυσίμων.
Η ακτοπλοΐα θα δεχθεί το 2013 ένα ακόμα πλήγμα από τη μείωση κατά 15 εκατ. ευρώ των επιδοτήσεων για την εκτέλεση των συμβάσεων με τις οποίες εξυπηρετούνται οι άγονες γραμμές.
Στελέχη εταιρειών υπολογίζουν ότι αυτή τη στιγμή οι οφειλές του κράτους από τα μισθώματα των άγονων γραμμών ανέρχονται στα 12 εκατ. ευρώ και παρά το γεγονός ότι έχει βελτιωθεί τελευταία ο ρυθμός καταβολής των επιδοτήσεων, ωστόσο, οι οφειλές για κάθε πλοίο κυμαίνονται στα 1,5 εκατ. ευρώ.
Με τη νέα μείωση των επιδοτήσεων από το 2013 οι εταιρείες υπολογίζουν ότι τα μισθώματα θα μειωθούν κατά 11% με 13%, ενώ ειδικά για τις γραμμές με συμβάσεις άνω του ενός έτους υπάρχει μεγάλος φόβος ότι δεν θα είναι δυνατή ούτε η διασφάλιση των εγγυητικών επιστολών από τις τράπεζες οι οποίες πλέον ζητούν για κάθε εγγυητική να υπάρχει και η αντίστοιχη κατάθεση.
Δρομολόγια
Ηδη οι περισσότερες εταιρείες έχουν περικόψει σημαντικά τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων από τα πλοία τους προκειμένου να περικόψουν τα έξοδα για την προμήθεια καυσίμων.
Έτσι πλοία νέας τεχνολογίας «υποβαθμίζουν» τις υπηρεσίες τους και αλλάζουν τα χρονοδιαγράμματά τους αναδιοργανώνοντας τα δρομολόγια τους. Παράλληλα έχουν μειωθεί οι προσεγγίσεις σε διάφορα νησιά του Αιγαίου, ενώ στο Ιόνιο έχουν καταγραφεί και αποχωρήσεις εταιρειών.