Σχεδόν μία δεκαετία πίσω έχουν επιστρέψει οι αξίες των πλοίων. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση έχει ρίξει τις τιμές τους στα επίπεδα του 2003 – 2004 διαμορφώνοντας συνθήκες μεγάλων ευκαιριών για επενδύσεις από την πλευρά των πλοιοκτητών που έχουν ρευστότητα. Οι Έλληνες εφοπλιστές φαίνεται ότι αποτελούν την εθνότητα με τις μεγαλύτερες δυνατότητες να εκμεταλλευθούν τη συγκυρία αφού φέτος έχουν αγοράσει περισσότερα από 200 πλοία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ελληνικού ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny, ειδικά όσο αφορά τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize, panamax και supramax οι αξίες φαίνεται ότι έχουν πέσει και κάτω από τα επίπεδα του 2003. Ένα capesize χωρητικότητας 172.000 τόνων το Νοέμβριο είχε μία τιμή της τάξεως των 29,9 εκατ δολαρίων, ενώ το 2011 η αξία του ήταν γύρω στα 40 εκατ. δολάρια, πρόκειται για μείωση 25,25%. Το Νοέμβριο του 2010 ένα τέτοιο πλοίο έβρισκε αγοραστή στα 55 εκατ. δολάρια, ενώ το Σεπτέμβριο του 2003 η αξία ήταν στα 33,3 εκατ. δολάρια.
Ένα panamax, χωρητικότητας 74.000 τόνων φέτος πωλείται κοντά στα επίπεδα των 18,5 εκατ. δολαρίων, ενώ το Νοέμβριο του 2011 έβρισκε τιμή πώλησης στα 26,4 εκατ δολάρια, πρόκειται για μείωση 29%. Τον Σεπτέμβριο του 2003 ένα τέτοιο πλοίο θα έβρισκε τιμή πώλησης στα 29,2 εκατ. δολάρια.
Αξίες
Τέλος, ένα supramax, χωρητικότητας 52.000 τόνων φέτος εκτιμάται στα 18,5 εκατ. δολάρια, ενώ πέρυσι έβρισκε αγορά στα 25,1 εκατ. δολάρια. Το 2010 η αξία του ήταν στα 32,4 εκατ. δολάρια, ενώ το 2004 η αξία του ήταν στα 25,4 εκατ. δολάρια.
Οι αξίες των πλοίων αντικατοπτρίζουν τις συνθήκες στη ναυλαγορά, ειδικά στις μεγάλες χωρητικότητες (capesize).
Στο τέλος Νοεμβρίου οι ημερήσιοι ναύλοι στα capesize διαμορφώνονταν στα 15.869 δολάρια, τα πλοία αυτά έχασαν μέσα σε μία εβδομάδα περί τα 540 δολάρια την μέρα.
Σε σχέση με το 2011 η απώλεια που καταγράφεται είναι της τάξεως του 45%. Κατά 276 δολάρια τη μέρα εμφανίζονταν στο τέλος του Νοεμβρίου οι ναύλοι για τα panamax.
Κάτω από τα επίπεδα της διετίας 2003 – 2004 έχει πέσει η αξία των δεξαμενοπλοίων μεγάλης χωρητικότητας.
Πλοία
Σε ένα δείγμα πλοίων 5ετίας προκύπτει ότι:
Vlcc χωρητικότητας 305.000 τόνων έχει αξία της τάξεως των 54,5 εκατ. δολαρίων, ενώ το αντίστοιχο μήνα του 2011 η αξία του ήταν στα 57,1 εκατ. δολάρια. Το Νοέμβριο του 2010 η αξίας του ήταν 86,4 εκατ. δολάρια, ενώ το 2003 υπολογιζόταν στα 59,8 εκατ. δολάρια.
Aframax χωρητικότητας 105.000 τόνων εκτιμάται σήμερα στα 26,9 εκατ δολάρια, ενώ πέρυσι η αξία του ήταν στα 33,2 εκατ δολάρια. Τον