Προτροπές προς τους επενδυτές να τοποθετηθούν σε μετοχές στην ναυτιλία, το δεύτερο εξάμηνο του 2013 απευθύνουν επενδυτικές εταιρείες μεταξύ των οποίων και η νορβηγική Pareto Securities AS.
Στην τελευταία της έκθεση αναφέρει ότι η ζήτηση για εμπορεύματα ξηρού φορτίου θα είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη αύξηση τονάζ πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Επίσης τονίζει πως ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων για τα·Capes θα φτάσει στις 12.000 δολάρια και για τα Panamax στις 9.000 δολάρια την ημέρα και ότι έχει φτάσει η αγορά στο σημείο αντιστροφής της ναυλαγοράς «turning point». Εκτιμά ότι το πρώτο εξάμηνο θα·παρουσιάσει αρκετές προκλήσεις αλλά από το δεύτερο εξάμηνο όπου η ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη της προσφοράς η αγορά θα βελτιωθεί και ιδιαίτερα λόγω της αύξησης της ζήτησης από την Κίνα.
Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων των χρονοναυλώσεων για τα Capes το·2012 ήταν περίπου στα 7.200 δολάρια την ημέρα, ενώ για τα Panamax στα 7.400 δολάρια την ημέρα.
«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει και η ανάλυση της Goldman Sachs σχετικά με το Iron Ore, καθώς στην τελευταία της έκθεση προβλέπει ότι το 2013 οι τιμές του θα κυμανθούν αρκετά ψηλά αλλά ύστερα η προσφορά θα είναι μεγαλύτερη της ζήτησης οδηγώντας τις τιμές αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Συγκεκριμένα, προβλέπει ότι το 2013 ο μέσος όρος της τιμής του Iron Ore θα είναι στα $ 144 τον τόνο και ύστερα θα πάρει την κατιούσα στα $ 126 το 2014, $ 90 το 2015 και $ 80 το 2016» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκους G.Moundreas SA:
« Να θυμηθούμε ότι τον Σεπτέμβριο του 2012 η τιμή του Iron Ore είχε φτάσει στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 3 χρόνων, δηλαδή στα $ 85 περίπου τον τόνο. Την ίδια άποψη για την αύξηση της τιμής του σιδηρομεταλλεύματος το 2013 συμμερίζεται και η J.P Morgan Chase και η Deutsche Bank αναθεωρώντας ανοδικά την τιμή του, ιδιαίτερα για το πρώτο εξάμηνο. Την ίδια στιγμή η Goldman Sachs εκτιμά ότι η Κίνα θα παρουσιάσει αύξηση κατά 4,9% στην παραγωγή σιδήρου-χάλυβα το 2013 τη στιγμή που τα αποθέματα της των 73 εκατομμυρίων τόνων είναι στο χαμηλότερο επίπεδο από το Ιανουάριο του 2011».