Με Excel Maritime και Target Marine για μισθώσεις με 8.000 δολάρια
Η Glencore «φοράει» τα ελληνικά… χρώματα. Ο «γίγαντας» των εμπορευμάτων ναύλωσε δύο πλοία της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρίας, Excel Maritime, τα «Iron Monolis» και το «Andriaki’s» για πέντε με επτά μήνες, όπως αναφέρει η Baltic Exchange.
Το ύψος της συμφωνίας, όπως αναφέρει η ίδια πηγή, ανέρχεται στα 8.500 δολ. την ημέρα για καθένα από τα δύο πλοία, τιμή πάνω από τα μέσα επίπεδα της ναυλαγοράς την τρέχουσα περίοδο που κυμαίνονται στα 6.200 δολάρια ημερησίως, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μικρής διάρκειας συμβόλαια. Εκτός από τα έσοδα που θα αποφέρει το deal στη ναυτιλιακή εταιρία του εφοπλιστή Γαβριήλ Παναγιωτίδη, οι αναλυτές επισημαίνουν και το ότι ένας κολοσσός, όπως η Glencore επέλεξε για ακόμη μια φορά πλοία ελληνικού ομίλου για να μεταφέρει τα προϊόντα της. Ο αναλυτής Bjorn Bodding της Platou υποστηρίζει ότι η περαιτέρω πτώση στις παραδόσεις πλοίων, σε συνδυασμό με την σταδιακή ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας, θα μπορούσε να προοιωνίζει μία ριζική βελτίωση του κλίματος στις ναυλαγορές το 2014.
Το deal με την Excel Maritime ήταν το δεύτερο μέσα σε λίγες μέρες που έκλεισε η Glencore. Το πρώτο ήταν με την Target Marine του Αντώνη Κομνηνού, από την οποία μίσθωσε το πλοίο «Athanasia C» έναντι 8.000 δολ. ημερησίως.
«Χρυσά» deals για 4 εφοπλιστές
Ναυλώσεις με κέρδη 47 και 2,7 εκ. δολ. για Λιβανό-Φράγκου – Νέες αγορές για Κούστα- Αντωνέλο
Σε επενδυτικές «θάλασσες» με νέες συμφωνίες πλέουν τέσσερις Έλληνες εφοπλιστές. «Χρυσά» ναυλοσύμφωνα και deals για καινούριες αγορές και ναυπηγήσεις σφραγίζονται με καταιγιστικούς ρυθμούς το τελευταίο δεκαήμερο. «Πρωταγωνιστές» σε αυτά, ο Πήτερ Λιβανός, η Αγγελική Φράγκου, ο Γιάννης Κούστας και ο Παναγής Αντωνέλος.
Η ναυτιλιακή κοινότητα παρακολουθεί με ενδιαφέρον την έντονη κινητικότητα που παρατηρείται, με τους περισσότερους αναλυτές να κάνουν λόγο για μια περίοδο που ευνοεί όσους διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα για τέτοιες επενδυτικές κινήσεις, αφού οι ευκαιρίες είναι πολλές και οι αξίες των πλοίων μειωμένες.
Από την άλλη επισημαίνουν ότι στους κλάδους των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και των MR tankers, οι τιμές των ναύλων παραμένουν σε ικανοποιητικά υψηλά επίπεδα- λόγω της αυξημένης ζήτησής τους- με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να παράγουν σημαντικά κέρδη και έσοδα για τα ταμεία των ναυτιλιακών εταιριών τους.
Τα ναυλοσύμφωνα
Η Gaslog του Πήτερ Λιβανού «εφόρμησε» για άλλη μια φορά στα ναυπηγεία της Samsung για την κατασκευή δύο πλοίων και με option για τέσσερα ακόμη (συνολικά έξι).
Ταυτόχρονα με τις νέες ναυπηγήσεις, όμως, ο εφοπλιστής πέτυχε μια «χρυσή» συμφωνία με μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες- κολοσσούς στον τομέα της ενέργειας και από τους ισχυρούς πελάτες της Gaslog, την BG.
Πιο συγκεκριμένα ο Πήτερ Λιβανός υπέγραψε μακροχρόνια συμβόλαια ναύλωσης, τα οποία φτάνουν και τα δέκα έτη για τα δύο νέα πλοία που πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών της Samsung.
Αν και εκπρόσωποι του ναυτιλιακού ομίλου δεν αποκάλυψαν λεπτομέρειες για το ύψος της συμφωνίας, ωστόσο ναυλομεσιτικοί οίκοι υποστηρίζουν ότι θα αντληθούν περίπου 47 με 48 εκατ. δολ. τους πρώτους 12 μήνες ως συνδυαστικό λειτουργικό κέρδος.
Ο Jonathan Chappell της Evercore Partners τονίζει χαρακτηριστικά ότι «το ετήσιο EBITDA και η 10ετής διάρκεια των συμβολαίων είναι ευνοϊκά για την Gaslog, καθώς αυτές οι συμφωνίες είναι οι μεγαλύτερες από κάθε άλλη στον στόλο της εταιρίας, υποσχόμενες σημαντικές προοπτικές εσόδων». Αλλά και ο Doug Mavrinac της Jefferies δηλώνει πως από την στιγμή που τα ημερήσια ναύλα εκτιμώνται στα 81.000 δολ. «πιστεύουμε ότι η προθυμία των συμβαλλόμενων μερών να υπογράψουν μακράς διάρκειας συμβόλαια είναι ενδεικτική της θετικής προοπτικής που παρουσιάζει ο κλάδος των LNG σε ένα ρευστό διεθνές οικονομικό περιβάλλον».
Εκτός από τον Πήτερ Λιβανό, και η Αγγελική Φράγκου προχώρησε σε μια κερδοφόρο για την Navios Acquisition, συμφωνία ναύλωσης. Η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά ανακοίνωσε τη ναύλωση για έναν χρόνο του νεότευκτου πλοίου «Navios Capella» (χωρητικότητας 50.000 dwt) με option για ένα ακόμη έτος.
Η Navios Acquisition θα εισπράττει 13.825 δολ. ημερησίως, ενώ το πλοίο θα το παραλάβει από τα ναυπηγεία το δεύτερο εξάμηνο του 2013. Εάν ενεργοποιηθεί η option για τον δεύτερο χρόνο, τότε η ημερήσια ναύλωση θα είναι 14.813 δολ. Τα κέρδη της εταιρίας από το ναυλοσύμφωνο θα ανέλθουν στα 2,7 εκατ. δολ.
Η συμφωνία αυτή ήρθε 15 μόλις μέρες μετά την υπογραφή συμφωνίας μίσθωσης τρίχρονης διάρκειας για το χωρητικότητας 50.000 dwt «Nave Bellatrix» με ημερήσιο ναύλο ύψους 13.331 δολαρίων. Η Navios Acquisition έχει τέσσερα ακόμη νεότευκτα MR για παράδοση μέσα στο 2013 και 2014.
Έρχονται νέες εξαγορές
«Κοιτούν» και στην αγορά του second-hand
Ευκαιρίες όχι μόνο στη ναυπήγηση νέων πλοίων, αλλά και στην αγορά των μεταχειρισμένων αναζητούν δύο ναυτιλιακές εταιρίες, η AM Nomicos και η Danaos του Γιάννη Κούστα.
Η πρώτη, μετά από μεγάλης διάρκειας απουσία από την αγορά sale- and- purchase (πουλάω και αγοράζω), εξαγόρασε ένα panamax bulker, ηλικίας 11 χρόνων, δίνοντας έτσι «σήμα» για την επιστροφή της τόσο στην αγορά των μεταχειρισμένων, όσο και στις νέες ναυπηγήσεις. Ο γενικός διευθυντής Παναγής Αντωνέλος, αποκάλυψε στην Tradewinds ότι το πλοίο αποκτήθηκε σε τιμή «ανάλογη με τα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς», λίγο πάνω από 9 εκατ. δολ.
Παρόλ’ αυτά, στον τομέα των ναυπηγήσεων, από τα μέσα του 2009, η εταιρία έχει παραλάβει έξι bulkers. Ο κ. Αντωνέλος υποστηρίζει πως είναι στρατηγική της εταιρίας να διατηρεί μια ισορροπία ανάμεσα στην κατασκευή νέων πλοίων και τις αγορές μεταχειρισμένων και δεν κρύβει πως αναζητούνται νέες ευκαιρίες. Η Danaos του Γιάννη Κούστα από την άλλη, είναι έτοιμη να «εκπονήσει» ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα για την ανανέωση του στόλου της. Η αρχή έγινε ήδη με την πώληση ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεγάλης ηλικίας. Ο εφοπλιστής, μιλώντας στους επενδυτές, τόνισε πως η εταιρία θα αξιοποιήσει την πτώση στις τιμές των πλοίων, γι’ αυτό και εξετάζει να προβεί σε επιλεγμένες εξαγορές το τρέχον έτος.