Διαβλέποντας ότι οι αξίες των πλοίων τείνουν να «προσγειωθούν» στα χαμηλότερα επίπεδά τους, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν «ορμήσει» στις αγορές και μέχρι τώρα, από την αρχή του χρόνου, έχουν αγοράσει διπλάσια πλοία σε σχέση με το 2012.
Πέρα από τις πράξεις που ολοκληρώνονται, οι μεσίτες καταγράφουν έντονη κινητικότητα από τους Έλληνες οι οποίοι αγοράζουν χρησιμοποιώντας σε μεγάλο ποσοστό ίδια κεφάλαια. Ετσι ενισχύουν τον ρόλο τους σε αυτό που γνωρίζουν να κάνουν πολύ καλά, δηλαδή να κερδίζουν χρήματα από τις αγοραπωλησίες πλοίων και να «χτίζουν θέσεις» για το τέλος του ναυτιλιακού κύκλου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, μέσα σε 40 μέρες οι Ελληνες εφοπλιστές απέκτησαν 40 πλοία επενδύοντας 453,4 εκατ. δολάρια, ενώ το 2012 είχαν αγοράσει 19 πλοία επενδύοντας 402 εκατ. δολάρια.
ΞΗΡΟ ΦΟΡΤΙΟ
Το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, καθώς αγοράστηκαν 27 από 8 το 2012, ενώ δεν μεταβλήθηκε ιδιαίτερα η στάση τους απέναντι στα τάνκερ και τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Στα bulk carriers ο ελληνικός εφοπλισμός επένδυσε 284,5 εκατ. δολάρια, στα τάνκερ 133 εκατ. και στα κοντέινερ 35,7 εκατ. δολάρια.
Διεθνώς το 30% των αγορών πλοίων ξηρού φορτίου έχει γίνει από Έλληνες, οι οποίοι έχουν επίσης απορροφήσει το 19% των τάνκερ και το 27% των κοντέινερ. Τα πρώτα δέκα ναυτιλιακά έθνη σε αυτό το πρώτο διάστημα του 2013 αγόρασαν 154 πλοία, συνολικής αξίας 1,721 δισ. δολ., ενώ το 2012 είχαν αλλάξει χέρια 83 πλοία αξίας 1,122 δισ. δολαρίων.
Οι Έλληνες ηγούνται της τάσης να εκμεταλλευθούν -όσοι έχουν ρευστότητα- τις μεγάλες ευκαιρίες στις αγορές των πλοίων και προς το παρόν κανένας από τους ανταγωνιστές τους δεν φαίνεται να τους ακολουθεί, παρά το γεγονός ότι διεθνώς έχουν ενισχυθεί οι αγοραπωλησίες.
Imerisia.gr