Την εκτίμηση ότι ο ρυθμιστικός και ο εποπτικός ρόλος της Πολιτείας είναι σημαντικός και θα πρέπει να την επιζητεί ο ακτοπλοϊκός κλάδος, επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης, σε ομιλία του στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με αφορμή την ετήσια γενική συνέλευση των μελών του.
Για το θέμα της μείωσης του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, κάτι που ζητούν εδώ και καιρό οι ακτοπλόοι, ο υπουργός είπε ότι θα πρέπει να εξεταστεί στο κοντινό μέλλον καθώς η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας στην παρούσα στιγμή δεν το επιτρέπει.
Αναφερόμενος στο θέμα των κρατικών ενισχύσεων στην ακτοπλοΐα, εκτίμησε ότι η πρόταση που κατατέθηκε από το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για το θέμα επιδότησης των καυσίμων, έχει πρόβλημα κοινοτικού δικαίου και δεν μπορεί να συζητηθεί.
Ωστόσο, ο κ. Μουσουρούλης εμφανίστηκε ανοιχτός σε άλλου είδους ενισχύσεις για τον κλάδο και σημείωσε προς αυτήν την κατεύθυνση ότι κάτι θα μπορέσει να ευδοκιμήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Υπάρχουν γειτονικές χώρες που απολαμβάνουν κρατικές ενισχύσεις, όμως με καταβολή από τον κρατικό προϋπολογισμό», δήλωσε ο υπουργός και τόνισε ότι θα ήταν ευχής έργο, σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης, να εξασφαλιστεί επιδότηση από το ΕΣΠΑ. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο γεγονός έχει κάποιες τεχνικές δυσκολίες, καθώς η ακτοπλοΐα είναι μια δραστηριότητα που δεν χωροθετείται σε ένα περιφερειακό πρόγραμμα ή κάπου αλλού, σημειώνοντας ότι γίνονται συζητήσεις.
Τέλος για το δίκτυο των άγονων γραμμών, ανακοίνωσε ότι το υπουργείο κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να διευκολύνει τη ροή της χρηματοδότησης των εταιρειών παρά τον περιορισμό των πόρων και συμπλήρωσε ότι αυτό το αναγνωρίζει και ο κλάδος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλης, στην ομιλία του, υπογράμμισε ότι ο διπλασιασμός της τιμής των καυσίμων τα τελευταία τρία χρόνια, ο στρεβλός μηχανισμός διαμόρφωσης του τελικού κόστους καυσίμων, η πτώση της επιβατικής κίνησης μετά το 2009 κατά 22,5% στην ακτοπλοΐα και κατά 39% στην Αδριατική, είναι οι κύριες αιτίες των προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Επιπλέον ανέφερε ότι πάγιο αίτημα των ακτοοπλόων είναι ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου, η μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και των κρατήσεων υπέρ τρίτων, οι επιδοτήσεις των εργοδοτικών εισφορών και ο επαναπροσδιορισμός των μισθωμάτων από τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές.