Μετά τη συμφωνία Μποδούρογλου – τραπεζών για αναδιάρθρωση δανείων
Σημαντικές «ανάσες» πήρε ο Μιχάλης Μποδούρογλου μετά την συμφωνία στην οποία κατέληξε με πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση του χρέους, τακτική την οποία εφαρμόζουν όλο και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρίες εν μέσω κρίσης.
Ο εφοπλιστής μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες κατάφερε να εξοικονομήσει περίπου 44 εκατ. δολάρια από αποπληρωμές δανείων για το 2013 για λογαριασμό της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά εταιρίας του, Paragon Shipping. Το συνολικό χρέος της στις 31/12/12 ανερχόταν στα 195,5 εκ. δολ.
Ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο είχε πετύχει να τροποποιήσει τις δανειακές συμβάσεις με τις τράπεζες HSH Nordbank και Nordea Bank, ενώ πριν από μερικές μέρες έγινε γνωστό πως ήλθε σε συμφωνία και με την Commerzbank.
Επίσης, έχει αναβάλλει και την καταβολή μέρους των τακτικών τριμηνιαίων δόσεων στην περίπτωση των δανείων που έχει συνάψει με την Bank of Ireland και την Bank of Scotland, την οποία επέκτεινε μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2017 και το τρίτο τρίμηνο του 2015 αντίστοιχα. Όπως επεσήμανε ο ίδιος ο ιδρυτής της Paragon Shipping, οι ενέργειες αυτές, οι οποίες ξεκίνησαν από πέρυσι, έγιναν με σκοπό να «θωρακιστεί» η ρευστότητα του ομίλου και να συνεχιστεί η στρατηγική ανάπτυξης κόντρα στην παρατεταμένη ύφεση και τις επικρατούσες συνθήκες της ναυλαγοράς.
Σημειώνεται πως εδώ και δύο χρόνια περίπου η Paragon Shipping έχει παραμείνει μόνο με τα φορτηγά πλοία, αφού πούλησε στην θυγατρική της Box Ships όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (9 στο σύνολό τους) σε μια προσπάθεια διαφοροποίησης των δραστηριοτήτων του ομίλου.
Και όπως είναι γνωστό το μεγαλύτερο πλήγμα από την κρίση έχει δεχτεί ο κλάδος των φορτηγών.
1,1 δισ. άντλησαν από τη Wall Street 9 εφοπλιστές
Για να αναδιαρθρώσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις και για νέες χρηματοδοτήσεις
Στην… χρυσή αγελάδα της Wall Street κατέφυγαν μέσα στο 2012 εννέα ναυτιλιακές εταιρίες Ελλήνων εφοπλιστών προκειμένου να αντλήσουν ρευστότητα με σκοπό να χρηματοδοτήσουν το ναυπηγικό τους πρόγραμμα ή και να αναδιαρθρώσουν δανειακές τους υποχρεώσεις.
Το συνολικό ποσό που έλαβαν, ανέρχεται στα 1,1 δισ. δολάρια και παρόλο που οι κεφαλαιαγορές ήταν περισσότερο φειδωλές λόγω των «μπουρινιών» που έχουν κλυδωνίσει και τη ναυτιλία, οι ελληνικές εταιρίες συνεχίζουν να απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη τους, καθώς κατάφεραν να αποσπάσουν ένα σημαντικό ποσοστό της πίτας στην Wall Street, το οποίο εκτιμάται συνολικά κοντά στο 40%.
Από τις πέντε αρχικές δημόσιες εγγραφές που έγιναν το 2012, ύψους 910 εκατ. δολ., μία αφορούσε σε ελληνικό όμιλο, την Gaslog του Πήτερ Λιβανού ύψους 329 εκατ. δολ. Η άντληση των κεφαλαίων αυτών έγινε με σκοπό να διοχετευθούν για την χρηματοδότηση του ναυπηγικού της προγράμματος για το οποίο έχει εξασφαλίσει δάνεια ύψους 1,13 δισ. δολ. Η εταιρία προχώρησε στην ναυπήγηση οκτώ LNG για την αποπεράτωση των οποίων απαιτούνται 1,44 δισ. δολ.
Επίσης, το προηγούμενο έτος έλαβαν χώρα 12 ιδιωτικές τοποθετήσεις, εκ των οποίων μία ήταν της εταιρίας Capital Product Partners του Ευάγγελου Μαρινάκη, η οποία ανήλθε στα 140 εκατ. δολ., ενώ 50 εκατ. δολ. άντλησε η εταιρία ειδικού σκοπού Aquasition Corp των Λεωνίδα Πολέμη και Ματθαίου Λω.
Στην πρώτη περίπτωση τα κεφάλαια κατευθύνθηκαν στην αποπληρωμή χρέους, ενώ στην δεύτερη η «αιμοδότηση» έγινε με σκοπό να αξιοποιηθούν τα χρήματα για αγορές πλοίων μέσα σε 18 μήνες από την ημέρα ολοκλήρωσης της διαδικασίας άντλησης κεφαλαίων. $610 εκ. από δευτερογενείς προσφορές μετοχών
Το μεγαλύτερο ποσό (610 εκατ. δολάρια) σε σύνολο 2,2 δισ. δολ. που έλαβαν όλες οι εισηγμένες στη Wall Street εταιρίες, αντλήθηκαν από δευτερογενείς προσφορές μετοχών, τις οποίες «προτίμησαν» έξι Έλληνες εφοπλιστές.
Κ. Κωνσταντακόπουλος: Η εταιρία του Costamare τον περασμένο Οκτώβρη χτύπησε την… πόρτα της WS για να αντλήσει 110 εκατ. δολ. Είχε προηγηθεί την άνοιξη η άντληση άλλων 110 εκατ. δολ. Συνολικά δηλ. πήρε από τις κεφαλαιαγορές 220 εκατ. δολ. τα οποία και αξιοποιήθηκαν κυρίως στη χρηματοδότηση εξαγορών, οι οποίες ξεπερνούν τα 1,2 δις. δολ. από την εισαγωγή της εταιρίας στο ταμπλό ως σήμερα.
Γ. Οικονόμου: Η Dryships την άνοιξη του 2012 είχε προχωρήσει στην διάθεση 11.500.000 μετοχών της Ocean Rig, καταφέρνοντας να αντλήσει το ποσό των 187 εκατ. δολ. προκειμένου να ενισχύσει την ρευστότητα της ναυτιλιακής του. Χαρακτηριστικό είναι πως για 3 υπό ναυπήγηση drillships (αξίας 600 εκ. έκαστο) χρειάστηκε πρόσθετο κοινοπρακτικό δάνειο 1,35 δισ. δολ. Αγγ. Φράγκου: Κεφάλαια ύψους 73,2 εκ. δολ. άντλησε η Navios Maritime Partners μέσω της διάθεσης 5.175.000 κοινών της μετοχών, στις οποίες περιλαμβάνονται και 675.000 μετοχών που αφορούσαν στην οψιόν υπέρ των αναδόχων της έκδοσης, με σκοπό την περαιτέρω επέκταση του στόλου.
Π. Παππάς: Το ποσό των 32,5 εκατ. δολ. άντλησε η Safe Bulkers από τη δημόσια προσφορά 5 εκατ. μετοχών της στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης στην τιμή των 6,5 δολ. το 2012 με στόχο τα έσοδα να χρησιμοποιηθούν για αγορές πλοίων, κεφαλαιακά έξοδα και γενικούς εταιρικούς σκοπούς.
Αρ. Πίττας: 15 εκατ. δολ. άντλησε η Euroseas από την έκδοση μετοχών για την αγορά νέων πλοίων, ορισμένα εκ των οποίων θα αποκτηθούν μέσω κοινοπραξιών. Μ. Μποδούρογλου: H Box Ships άντλησε την περασμένη χρονιά περίπου 30 εκατ. δολ. μέσω της δημόσιας προσφοράς κοινών μετοχών.