Στα 55 ανήλθαν τα πλοία που απέκτησαν στη διάρκεια του 2012 οι 16 από τις 24 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων, που είναι εισηγμένες στο αμερικανικό και στο βρετανικό χρηματιστήρια, σύμφωνα με την Ναυτεμπορική.
Η πλειονότητα των εταιρειών αξιοποίησε την κατάσταση που επικρατεί σχετικά με τις αξίες των πλοίων, προκειμένου να αναδιαρθρώσει όσο ήταν δυνατόν το στόλο της, ώστε από καλύτερη θέση να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που προκαλεί η ναυτιλιακή κρίση. Άλλες, οι λιγότερες, «υποχρεώθηκαν» σε κινήσεις πώλησης πλοίων προκειμένου να μειώσουν το δανεισμό τους.
Συνολικά, πάντως, ο εισηγμένος ελληνικός ναυτιλιακός στόλος αυξήθηκε κατά 29 πλοία στα 628 στο τέλος του 2012.
Από τις εταιρείες που διακρίθηκαν στις αγορές πλοίων στη διάρκεια του προηγούμενο χρόνου είναι η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία σήμερα ελέγχει ένα στόλο από 57 containerships, στα οποία περιλαμβάνονται και 10 υπό ναυπήγηση πλοία, όπως και στις αρχές του 2012. Ωστόσο, η εταιρεία πούλησε επτά πλοία στη διάρκεια του 2012 και αγόρασε άλλα τόσα, με αποτέλεσμα η μεταφορική ικανότητα τους στόλου να αυξηθεί στα 331.000 TEU έναντι 327.000 TEU ένα χρόνο πριν.
Επίσης ξεχώρισε η Diana Shipping του κ. Συμεών Παληού, η οποία αύξησε σημαντικά το στόλο της στη διάρκεια του 2012, καθώς έφθασε τα 32 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, με μέσο όρο ηλικίας τα 6 χρόνια και συνολική μεταφορική ικανότητα 3,5 εκατ. dwt, ενώ έχει και δύο υπό ναυπήγηση. Στις αρχές του 2012 ο στόλος της αποτελούνταν από 25 πλοία, ενώ είχε και δύο υπό ναυπήγηση. Η μεταφορική του ικανότητα ήταν τότε 3,026 εκατ. dwt.
Η άλλη εταιρεία του κ. Συμεών Παληού, η Diana Containerships αύξησε επίσης το στόλο της κατά δύο πλοία το 2012, στα 11 από εννέα που είχε στο τέλος του 2011.
Η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα ελέγχει τώρα ένα στόλο από 64 containerships, μεταφορικής ικανότητας 363.049 TEU, ενώ στις αρχές του 2012 ο στόλος της αποτελούνται από 60 containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 304.249 TEU. Μέσα στο εξεταζόμενο διάστημα η Danaos ολοκλήρωσε ένα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, αποκτώντας πέντε νεότευκτα, ενώ πούλησε ένα containerships.
Η GasLog του Πήτερ Λιβανού έχει ενεργό στόλο από τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), ένα περισσότερο από τις αρχές του 2012. Ωστόσο, έχει υπό ναυπήγηση εννέα LNG Carriers. Πέρυσι είχε δύο ενεργά πλοία και οκτώ υπό ναυπήγηση. Επίσης έχει υπό διαχείριση 12 LNG Carriers τρίτων.
Στον Ομιλο της Αγγελικής Φράγκου και οι τρεις εταιρείες επέδειξαν κινητικότητα σε αγοραπωλησίες πλοίων, είτε second hand είτε νεότευκτων. Πάντως, σε αριθμό πλοίων ο στόλος της ναυαρχίδας του ομίλου της Navios Holdings μειώθηκε στο σύνολό του στα 50 πλοία, εκ των οποίων τα 30 είναι ιδιόκτητα και τα 20 ναυλωμένα, ενώ στις αρχές του 2012 είχε ένα στόλο από 57 πλοία, εκ των οποίων 30 ιδιόκτητα και 27 ναυλωμένα. Ωστόσο, η συνολική μεταφορική ικανότητα αυξήθηκε στα 5,1 εκατ. dwt έναντι 4,8 εκατ. dwt στις αρχές του 2012.
Οι άλλες δύο εταιρείες της κας Φράγκου παρουσίασαν αύξηση του στόλου τους και σε αριθμό πλοίων. Η Navios Acquisition έφθασε τα 19 δεξαμενόπλοια στις αρχές του 2013 από 14 στις αρχές του 2012, ενώ έχει υπό ναυπήγηση οκτώ πλοία, και η Νavios Maritime Partners αύξησε το στόλο της στα 21 πλοία από 18 στο τέλος του 2011.
Η Paragon Shipping του κ. Μιχάλη Μποδούρογλου αύξησε κατά τρία τα πλοία του στόλου της στα 13 αντί των δέκα που είχε στο τέλος του 2011. Παράλληλα, έχει σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή ενός ακόμη πλοίου ξηρού φορτίου και δύο containerships. H αύξηση του στόλου οφείλεται στο γεγονός ότι η εταιρεία είχε στο τέλος του 2011 σε εξέλιξη ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων ξηρού φορτίου και δύο containerships. Ηδη τα τρία νεότευκτα παρελήφθησαν. Η άλλη εταιρεία του κ. Μποδούρογλου, η Box Ships, κατάφερε τον προηγούμενο χρόνο να αυξήσει το στόλο της κατά δύο πλοία από τα επτά στα εννέα containerships.
Πολύ επιθετικά κινήθηκε και η Safe Bulkers του κ. Πόλυ Χατζηιωάννου. Τον Ιανουάριο του 2013 ο στόλος της έφθασε τα 25 πλοία, ενώ έχει συμφωνήσει και για την αγορά έξι ακόμη υπό ναυπήγηση bulkers και ενός second hand, τα οποία αναμένεται να παραλάβει μέχρι το 2015. Τον Ιανουάριο του 2012 είχε στόλο από 18 πλοία ξηρού χύδην φορτίου και άλλα δέκα υπό παραγγελία. Συνολικά στη διάρκεια του 2012 επέδειξε μια σημαντική κινητικότητα, αποκτώντας και νεότευκτα και second hand πλοία, ενώ ακύρωσε και δύο υπό ναυπήγηση.
Η Stealthgas πρωταγωνίστησε και αυτή στις αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers). Σήμερα έχει ένα στόλο από 33 LPG carriers με συνολική μεταφορική ικανότητα 255.804 κ.μ. Επίσης, έχει αποκτήσει τέσσερα νεότευκτα, τα οποία θα παραλάβει μέσα στο 2014 επιπλέον 184.822 κ.μ. Στο στόλο της εταιρείας περιλαμβάνονται ακόμη τρία product tankers και ένα aframax. Το 2012 είχε 33 LPG Carriers 153.088 κ.μ., τρία product tankers και ένα Aframax oil tanker, καθώς και δύο υπό παραγγελία LPG Carriers.
Η Topships αύξησε κατά ένα τα πλοία του στόλου της και από έξι στο τέλος του 2011 τώρα έχει ένα στόλο με επτά πλοία, εκ των οποίων έξι Product Tankers και ένα bulker.
Ορισμένες ναυτιλιακές μέσα από μια διαδικασία αγορών και πωλήσεων μείωσαν έστω και οριακά το στόλο τους, ενώ άλλες κάτω και από την πίεση των τραπεζών συρρικνώθηκαν, όπως η NewLead, η οποία από 18 πλοία στις αρχές του 2012 έχει φέτος μόλις τέσσερα πλοία, δύο tankers και δύο dry bulk. Η εταιρεία εισήλθε στην αγορά των commodities.
H Capital Product Partners σήμερα ελέγχει στόλο από 25 πλοία, δύο λιγότερα από τις αρχές του 2012. Με τη συνδρομή συγγενούς εταιρείας πούλησε δύο VLCC και δύο ακόμη μικρότερα δεξαμενόπλοια και απέκτησε δύο containerships. Σήμερα ελέγχει 25 πλοία.
Η Dryships του Γιώργου Οικονόμου μείωσε ελαφρά το στόλο της στα 46 πλοία ξηρού φορτίου και 10 δεξαμενόπλοια από 49 bulkers και 12 δεξαμενόπλοια στο τέλος του 2011. Αντιθέτως, η θυγατρική της η Ocean Rig UDW αύξησε το στόλο της κατά μία μονάδα. Τώρα ελέγχει 10 μονάδες θαλάσσιας γεώτρησης, εκ των οποίων δύο εξέδρες και οκτώ drillships αντί δύο δεξαμενών και επτά drillships το 2011. Κατά μία μονάδα από τα 16 στα 15 πλοία μειώθηκε ο στόλος της Euroseas του κ. Αριστείδη Πίττα.
O στόλος της Freeseas, του κ. Ιωνα Βαρουξάκη μειώθηκε επίσης στη διάρκεια του χρόνου κατά ένα πλοίο στα επτά. Η Hellenic Carriers της κας Φωτεινής Καραμανλή βρέθηκε στο τέλος του 2012 με τρία πλοία και άλλα δύο υπό παραγγελία, ενώ στις αρχές του 2012 είχε επτά πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου και δύο υπό παραγγελία. Κατά τρία μειώθηκαν τα πλοία της Goldenport του Γιάννη Δράγνη, το 2013 στα 23. Η Seanergy Maritime Holdings της οικογένειας Ρέστη τον Ιανουάριο του 2012 είχε 20 πλοία ξηρού χύδην φορτίου για να μειωθεί στις αρχές του 2013 στα 14 πλοία, ενώ ο στόλος της Star Bulk Carriers του κ. Πέτρου Παππά μειώθηκε κατά ένα μόλις πλοίο και στις αρχές του 2013 βρίσκεται στα 14 bulkers.
Κατά ένα πλοίο μειώθηκε και ο στόλος της Tsakos Energy Navigation (TEN) του Ομίλου Τσάκου. Η ΤΕΝ σήμερα ελέγχει ένα στόλο 49 δεξαμενόπλοιων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 4,9 εκατ. dwt, ενώ το 2012 είχε ένα στόλο από 50 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 5,4 εκατ. dwt.
Η Globus Maritime δεν άλλαξε τη δομή του στόλου της στη διάρκεια του προηγούμενου έτους, καθώς διαθέτει επτά πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 452.885 dwt, όσα και πέρυσι. Αμετάβλητος στη διάρκεια του 2012 παρέμεινε και ο στόλος της Excel Maritime στα 40 πλοία, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαχειρίζεται συνολικά 47 πλοία, καθώς έχει ναυλώσει με bareboat, από τρίτον, επτά πλοία ξηρού φορτίου. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου της είναι 4,1 εκατ. dwt.