Ρότα για Ανατολή χαράσσουν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας – Πρώτη επιλογή η Καραϊβική, δεύτερη η Μεσόγειος
Τη μάχη της κρουαζιέρας κερδίζει για ακόμα μία χρονιά η Μεσόγειος παραμένοντας σταθερά στη δεύτερη θέση ως ο καλύτερος προορισμός κρουαζιέρας, με την Καραϊβική να κερδίζει τα πρωτεία.
Την ίδια ώρα στο στίβο ρίχνεται και η Ασία προς την οποία έχουν βάλει πλώρη με πρόσω ολοταχώς τις μηχανές οι εταιρείες κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με την διάρθρωση του παγκόσμιου στόλου κρουαζιέρας, που μόνο κατά τη διάρκεια του 2012 ενισχύθηκε με 12 νέα πλοία, που περιλαμβάνουν 17.774 κρεβάτια και έχουν συνολική αξία 4,418 δισ. δολ., η Καραϊβική για μια ακόμη χρονιά παραμένει πρώτη στις προτιμήσεις, αφού εκεί δραστηριοποιείται το 34,4% της συνολικής χωρητικότητας.
Δεύτερη σταθερά τα τελευταία χρόνια η Μεσόγειος με μερίδιο 21,7%, ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη είναι στο 10,9%, η Αυστραλία στο 5%, η Αλάσκα στο 4,8%, η Βόρειος Αμερική στο 3,9%, η Ασία στο 3,4% και ο υπόλοιπος κόσμος στο 15,8%.
Οι επενδύσεις των εταιρειών κρουαζιέρας μελών της CLIA από το 2012 μέχρι και το 2016 φτάνουν τα 14,676 δισ. δολ. για τη ναυπήγηση 43 νέων πλοίων.
Ωστόσο, το ανησυχητικό για την περιοχή μας είναι ότι, σύμφωνα με τα μέλη της Cruise Lines International Association (CLIA) Βορείου Αμερικής, το 2013 η Μεσόγειος δεν βρίσκεται στους προτεινόμενους ως «hot» προορισμούς. Σε αυτούς περιλαμβάνεται η Καραϊβική, τα ποτάμια των ΗΠΑ και της Ευρώπης, η Ασία, ο Ειρηνικός, ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Νότιος Αμερική.
Ωστόσο, ο προορισμός για τον οποίο οι εταιρείες-μέλη της CLIA φαίνεται ότι δίνουν το μεγαλύτερο βάρος είναι αυτός της Ασίας. Οπως επισημαίνει η CLIA, όλο και περισσότερα λιμάνια σε χώρες της Ασίας εντάσσονται ως home ports στα σχέδια των εταιρειών κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με τη CLIA, η Princess Cruises πραγματοποιεί φέτος το μεγαλύτερο άνοιγμα που έχει γίνει ποτέ στην Ιαπωνία.Επίσης, η Costa Cruises συνεχίζει και το 2013 να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην αγορά της Απω Ανατολής. Αλλά και η Amazara Club Cruises θα προσφέρει κρουαζιέρες που θα πιάνουν συνολικά 40 νέα λιμάνια, μεταξύ αυτών το Πεκίνο, η Σαγκάη, αλλά και στη Νότιο Κορέα.