Ναυπηγεί πέντε «οικολογικά» containerships
Σε εξέλιξη βρίσκεται ναυπηγικό πρόγραμμα της ναυτιλιακής εταιρείας Capital Shipmanagement Corporation, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, για την κατασκευή συνολικά πέντε containerships τύπου «eco-efficient» (είναι οικολογικά) -πράγμα που σημαίνει ότι ο Έλληνας μεγαλοεφοπλιστής έχει πλέον ανοίξει… πανιά για εντατικοποίηση της δραστηριότητάς του στον χώρο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών.
Τα σχέδια για την κατασκευή των μηχανών έγιναν αποκλειστικά για την Capital σε συνεργασία με τον Lloyd’s Register και τα ναυπηγεία HHI Gunsan.
Τα δύο πρώτα, το «Alexandros» και το «Aristotelis», μεταφορικής ικανότητας 5.000 εμπορευματοκιβωτίων παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία και σηματοδοτούν την έντονη δραστηριοποίηση της εταιρείας στον τομέα αυτό.
«Ζούμε εποχές μεγάλων απαιτήσεων για όλους. Κάνουμε το καλύτερο δυνατόν για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες των πελατών μας. Με τις τιμές των καυσίμων στα ύψη και με έντονο το αίσθημα ευθύνης για την προστασία του περιβάλλοντος επενδύουμε σε υψηλής απόδοσης και πραγματικά οικολογικά σύγχρονα πλοία» επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Βαγγέλης Μαρινάκης ενώ τόνισε την πρωτοποριακό σχέδιο με βάση το οποίο κατασκευάστηκαν οι υπερσύγχρονες όσο και οικολογικές μηχανές των συγκεκριμένων πλοίων:
«Όταν υπογράφαμε τα συμβόλαια για τη ναυπήγηση της σειράς αυτής των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δώσαμε ιδιαίτερη προσοχή ώστε να πετύχουμε ένα σχέδιο μηχανών που προσφέρουν υψηλή απόδοση προκειμένου να επιτευχθεί η ευελιξία ταχύτητας με την καλύτερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές άνθρακα. Είναι πολύ σημαντικό να βλέπουμε το νέο αυτό σχέδιο πλοίων στο νερό και να παραδίδονται με ασφάλεια τα containerships στους ναυλωτές μας Hyundai Merchant Marine».
Ο Απόστολος Πουλοβασίλης, Regional Marine Manager για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, του Lloyd’s Register (νηογνώμονα ο οποίος υποστήριξε το σχέδιο αυτό), αφού έδωσε συγχαρητήρια στους διοικούντες την εταιρεία και όσους αναμίχθηκαν σε αυτό το project, επεσήμανε ότι πρόκειται για πλοία με μηχανές που λανσάρονται για πρώτη φορά στην εμπορική ναυτιλία. Είναι σχεδιασμένες ώστε μόλις καταπλεύσουν σε λιμάνια να σβήνουν οι γεννήτριες και να συνδέονται με πηγή ενέργειας που βρίσκεται στη στεριά γεγονός που μειώνει αισθητά την εκπομπή αερίων. Τα πλοία αυτά είναι σχεδιασμένα για να κυβερνιούνται από ένα άτομο στο γέφυρα και να πλέουν σε πολύ χαμηλές ταχύτητες.
Η Capital Shipmanagement Corporation ελέγχει στόλο που αποτελείται από 41 συνολικά πλοία, εκ των οποίων 27 είναι δεξαμενόπλοια, στα οποία συμπεριλαμβάνονται τρία VLCCs (που είναι ο μεγαλύτερος τύπος πλοίου αυτής της κατηγορίας), πέντε σύγχρονα φορτηγά πλοία και εννέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα δύο είναι νεότευκτα και τα άλλα τρία υπό ναυπήγηση.
Στον στόλο περιλαμβάνονται και τα πλοία της εισηγμένης στο Nasdaq εταιρείας του Ομίλου Capital Product Partners L.P.